بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر

بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع در یک اثر

تلاش‌های فقهی برای جایگزینی طواف وداع به‌جای طواف نساء‌ و در نتیجه سرایت حکم طواف نساء ‌به طواف وداع شده است تا به دنبال آن، بهره‌مندی‌های زناشویی برای اهل سنت نیز حلال باشد. پژوهش پیش رو به بررسی تطبیقی طواف نساء و طواف وداع می‌پردازد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «بررسي تطبيقي طواف نساء و طواف وداع» حاصل همكاري مشترك گروه فقه و حقوق پژوهشكده حج و زيارت و مركز پژوهش‌ دانشگاه علوم اسلامي رضوي است كه توسط آقاي سيدحامدحسين هاشمي به رشته تحرير درآمده و در بهمن ماه 1396 توسط نشر مشعر در 160 صفحه و در قطع رقعي منتشر شده است.
در مقدمه اين كتاب آمده: برخي از مناسك،‌ از اختصاصات يك فرقه محسوب مي‌شود كه طواف نساء از اين قبيل است. اين طواف از احكام ويژه فقه اماميه است و در فقه اهل سنت، نامي از آن يافت نمي‌شود. در مقابل، اهل سنت، طواف وداع را واجب مي‌دانند، در‌حالي‌كه در فقه اماميه، اين طواف مستحب است. اهميت ويژه اين طواف در اثر آن آشكار مي‌شود؛ زيرا طواف نساء، باعث تحلل استمتاعات از همسر مي‌شود.
با توجه به اينكه اهل سنت طواف نساء را مشروع نمي‌دانند، پرسش اين است كه چگونه استمتاعات از همسر براي آنها حلال خواهد شد؟ تلاش‌هاي فقهي براي جايگزيني طواف وداع به‌جاي طواف نساء‌ و در نتيجه سرايت حكم طواف نساء ‌به طواف وداع شده است تا به دنبال آن، بهره‌مندي‌هاي زناشويي براي اهل سنت نيز حلال باشد. پژوهش پيش رو به بررسي تطبيقي طواف نساء و طواف وداع مي‌پردازد.


| شناسه مطلب: 87509




تازه هاي نشر



نظرات کاربران