تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع) تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع)

تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر اولی محروم به زیارت امام رضا(ع)

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی تشرف ۶۰۰ هزار زائر محروم در کشور در دو سال اخیر فراهم شده است گفت: سالمندان و نیازمندانی که هنوز به زیارت امام رضا(ع) نرفته بودند در این فرصت به زیارت ثامن الحجج نایل شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري تسنيم از تبريز، مصطفي خاكسار قهرودي در آيين نكوداشت خيرين و جشن خودكفايي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) آذربايجان شرقي كه در تالار پيامبر اعظم(ص) مصلي تبريز برگزار شد، مصطفي خاكسار قهرودي با اشاره به اينكه هركاري را به دست مردم سپرديم، كارها كامل به سرانجام موفق رسيد اظهار داشت: هنر امام خميني(ره) هم اين بود كه همه كارها را به دست مردم سپرد و موفقيت‌هاي فراواني را كسب كرد.
وي با بيان اينكه دشمن به دنبال ناتوان نشان دادن نظام براي اداره امور است افزود: مي‌خواهند اين موضوع را كه مديريت ديني نمي‌تواند از پس مشكلات جامعه برآيد را القا كنند كه موفق نمي‌شوند.
معاون امداد مستضعفين آستان قدس رضوي گفت: هزينه مقاومت و نگهداري و استقلال و عزت نظام اسلامي زياد است ولي نبايد اجازه داد كه نظام را ناتوان نشان دهند و مدعي شوند كه مشكلات مي‌تواند انقلاب را به زانو در آورد.
وي با اشاره به اينكه در كشور كاستي‌هايي وجود دارد و بايد اين مسائل رفع شود، ابراز داشت: مقام معظم رهبري هم بر اين موضوع تاكيد دارند كه در بسياري از حوزه‌ها پيشرفت چشمگيري داشتيم ولي در عدالت كم كاري كرده‌ايم كه از مردم و خدا بايد عذرخواهي كنيم.
خاكسار با تاكيد بر اينكه دنياي اسلام اهميت انقلاب ما را بيش از خود ما درك مي‌كند و به شدت پيگير موفقيت‌ها يا ناكامي‌هاي اين انقلاب هستند ادامه داد: به خوبي بايد نشان دهيم كه مشكلات را خودمان مي‌توانيم حل كنيم. عدالت، رفع فقر و كاهش فاصله طبقاتي از وظايف نظام است ولي بخشي از اين موضوع متوجه مردم هم هست و جشن خودكفايي يكي از همت‌ها براي رفع مشكلات است.
وي خواستار معرفي اقدامات حمايتي مردم تبريز از محرومان در سطح دنيا به عنوان الگوي موفق شد و گفت: احساس تكليف مردم براي كمك به رفع فقر بايد الگو شود، حل معضل تكدي گري در تبريز جاي افتخار است و هميشه حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي براي رفع مشكلات مشهد، خواستار الگو گيري از اقدامات تبريز براي رفع مشكلات تكدي گري و حاشيه نشيني است.
معاون امداد مستضعفين آستان قدس رضوي توجه به قشر محروم را مورد تاكيد امام راحل دانست و ابراز داشت: اهميت اين موضوع به حدي بود كه نخستين اقدام ساختارسازي در انقلاب اسلامي تاسيس كميته امداد بود.
وي با اشاره به اينكه 17 اسفند سالروز حكم جديد مقام معظم رهبري براي توليت آستان قدس رضوي است خاطرنشان كرد: آستان قدس رضوي ذاتا يك دستگاه فرهنگي است و مقام معظم رهبري در حكم به حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي خدمت به زائران به ويژه زائران و مجاورين محروم و مستمند را مورد تاكيد قرار داده‌اند لذا پس از ورود حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي به آستان قدس، معاونت امداد مستضعفين شكل گرفت كه با همه نهادهاي متولي حوزه مستضعفين همكاري دارد و تمام توان آستان را به ميدان خدمت‌رساني آورده است.
معاون امداد مستضعفين آستان قدس رضوي با اشاره به اينكه زمينه سازي تشرف 600 هزار زائر محروم در كشور در دو سال اخير فراهم شده است گفت: سالمندان و نيازمنداني كه هنوز به زيارت امام رضا(ع) نرفته بودند در اين فرصت به زيارت ثامن الحجج نايل شدند.
خاكسار قهرودي با با بيان اينكه كمك‌هاي خيرين فقط كمك و حمايت از محرومين نيست بلكه تلاشي براي نشان دادن مشاركت مردم در برافراشته نگهداشتن پرچم جمهوري اسلامي است افزود: اين اقدام نشان از توانمندي و كارآمدي نظام است كه جز با همكاري و همراهي مردم نتيجه بخش نيست.


| شناسه مطلب: 87517




مشهد امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران