مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند

مصر هزار کیلومتر از اراضی استان سینای جنوبی را به پروژه سعودی نئوم واگذار می‌کند

ولیعهد عربستان در راستای سفرش به قاهره با رئیس جمهوری مصر دیدار و گفتگو کردو طی آن قراردادهای مهمی را به امضا رساند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وب سايت خبرگزاري رويترز گزارش داد: مصر و عربستان سعودي به منظور اجرا و توسعه ابر شهر نئوم، يك صندوق مشترك سرمايه گذاري به ارزش بيش از ده ميليارد دلار تشكيل دادند و بر سر احداث بزرگراهي به طول بيش از يك هزار كيلومتر در سيناي جنوبي توافق كردند.
يك مقام سعودي به اين خبرگزاري گفت بخشي از مبالغ اين صندوق جديد سرمايه گذاري مشترك، بابت كمك به تامين هزينه بخش مصري ابرشهر نئوم هزينه خواهد شد كه محمد بن سلمان ماه اكتبر گذشته از آن رونمايي كرد.
همچنين رئيس‌جمهوري مصر در ديدار با وليعهد عربستان تاكيد كرد، امنيت كشورهاي عرب حوزه خليج فارس جزئي لاينفك از امنيت ملي مصر است و كشورش اجازه نقض امنيت اين كشورها را نمي‌دهد و با جديت به مقابله با تهديدات خواهد پرداخت.
شاهزاده بن سلمان نيز ابراز اميدواري كرد كه اين سفر موجب افزايش سطح روابط استراتژيك براي تقويت همكاري دو كشور و دو ملت شود و به حفظ وحدت عربي و اسلامي در مقابله با خطرات كنوني كمك كند.
به گفته مقامات سعودي، اين كلان شهر با نظام قانوني و قضايي منحصر به خود كه موجب جذب سرمايه گذاران خارجي خواهد شد، اداره مي شود و بر بخش هايي نظير انرژي، آب، بيوتكنولوژي، صنعت غذايي، توليد و توريسم متمركز خواهد بود.
ساخت اين كلان شهر در حاشيه درياي سرخ، اقدامي جسورانه از سوي وليعهد 32 ساله عربستان سعودي در راستاي صرف درآمدهاي نفتي اين كشور خاورميانه اي محسوب مي شود. قرار است عربستان سعودي در شبه جزيره سينا 7 شهر و پروژه گردشگري ايجاد كند.
اردن و مصر نيز در راستاي توسعه اين منطقه با عربستان سعودي همكاري خواهند كرد. قرار است اين دو كشور براي برقراري سفرهاي دريايي به اين منطقه در فصل زمستان با شركت هاي اروپايي مذاكره كنند.
همچنين رياض و قاهره توافقاتي را در حوزه محيط زيست و جلوگيري از آلودگي درياي سرخ به امضا رساندند.


| شناسه مطلب: 87520




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران