بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر

بازدید ولیعهد سعودی از دانشگاه الازهر

محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در جریان دیدار روز گذشته خود از دانشگاه الازهر تاکید کرد که الازهر مصر نقشی مهم در مقابله با خطراتی که جهان اسلامی و عربی با آن مواجه است، ایفا می‌کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در ابتداي اين ديدار دكتر احمد الطيب گفت كه الازهر و مردم مصر، از نقشي كه پادشاه، دولت و ملت عربستان سعودي در خدمت به اسلام و مسلمين و حمايت از مسائل امت اسلامي ايفا مي‌كنند، فدرداني مي‌كنند.
از سويي ولي‌عهد سعودي از الازهر شريف و علماي برجسته‌اش تقدير و بر علاقه شخصي‌اش به الازهر و شخص امام الطيب تاكيد كرد و گفت كه تلاش‌هاي الازهر را به عنوان يكي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي انديشه اسلامي، پي‌‎گيري مي‌كند. او با اشاره به نقش مهم الازهر در مقابله با خطراتي كه امت عربي و اسلامي را تهديد مي‌كند، بر تقدير عربستان سعودي از تلاش‌هاي شيخ الازهر در نشر فرهنگ ميانه‌روي، هم‌زيسيتي و مبارزه با انديشه تندرو، تاكيد كرد.
ولي‌عهد سعودي همچنين بر تعميق روابط با الازهر شريف به عنوان قلعه ميانه‌روي و صلح، تاكيد و در همين زمينه به تصميم ملك سلمان بن عبدالعزيز آل سعود در برپايي «مجمع ملك سلمان بن عبدالعزيز براي حديث شريف» اشاره كرد. او گفت كه مي‌توان از تجربه الازهر و تلاش‌هايش در مبارزه با انديشه تندرو و انتشار فرهنگ هم‌زيستي و صلح و همچنين هم‌راستا كردن تلاش‌ها براي نشر آموزه‌هاي اسلام مسامحه‌گر به دور از غلو، تندروي، افراط و تفريط، استفاده كرد.
محمد بن سلمان به كليساي جامع العباسيه قاهره رفت
وليعهد سعودي همچنين شامگاه دوشنبه 5 مارس، از كليساي جامع العباسيه در قاهره پايتخت مصر ديدن كرد.
حضور شاهزاده محمد بن سلمان در كليساي جامع العباسيه، براي نخستين بار صورت مي‌گيرد و طي آن با تواضروس دوم پاپ اسكندريه و پاتريارك الكرازه و المرقسيه، ديدار و گفت‌وگو كرد.
شامگاه دوشنبه وليعهد سعودي به همراه عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر، نمايشي را در سالن اپرا در مركز قاهره تماشا خواهند كرد. اين نمايش «خود را تسليم كرد» نام دارد؛ نمايشي بداهه است كه در مسير تصحيح انديشه‌هاي ويرانگر و مبارزه با تروريسم حركت مي‌كند.
در همين حال، مركز قاهره شاهد تدابير شديد امنيتي است.
بازديد ولي‌عهد سعودي از پروژه‌هاي كانال سوئز
شاهزاده محمد بن سلمان، به همراه عبدالفتاح السيسي، رئيس‌جمهور مصر گزارش تصويري از اوضاع منطقه اقتصادي كانال سوئز و روند ساخت و ساز و توسعه بنادر و مراكز لوجستيك اين منطقه مشاهده كردند. سپس از پروژه‌هاي ملي مرتبط با كانال سوئز، اسماعيليه جديد، پروژه تونل‌هاي مرتبط با كانال سوئز و هتل تيوليب الفرسان ديدن كردند.
در همين چارچوب ولي‌عهد سعودي و رئيس‌جمهوري مصر از تونل‌هاي اسماعيليه كه از زير كانال سوئز مي‌گذرند و همچنين شهر اسماعيليه جديد در سيناء بازديد كردند.
از سوي ديگر سپهبد مهاب مميش، رئيس اداره كانال سوئز و رئيس اداره عمومي منطقه اقتصادي كانال سوئز از اجراي 187 پروژه اقتصادي در اين منطقه خبر داد و تاكيد كرد كه سرمايه‌گذاران علاقه زيادي به سرمايه‌گذاري در اين منطقه دارند.
مميش كه در حضور ولي‌عهد سعودي و رئيس‌جمهوري مصر سخن مي‌گفت، توضيح داد كه كانال سوئز نماد تاريخ مصر و حال و آينده اين كشور است و سالانه 18 هزار كشتي از اين كانال عبور مي‌كنند و 10 ميليارد تن كالا كه حدود 10 درصد تجارت جهاني و 20 درصد تجارت دريايي جهان است را با خود حمل مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 87521




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران