شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است

شرط عاشورایی بودن ولایت پذیری و دفاع از ولایت فقیه است

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در بیستمین گردهمایی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلای معلی گفت که امروز شرط عاشورایی بودن شناخت دشمن و قرارگرفتن در رکاب ولایت فقیه برای دفاع از اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رسان حج ار كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در بيستمين گردهمايي دانشجويان و دانشگاهيان كشور با اشاره به اهميت حج در اسلام، گفت: حج يكي از اعمال مهم و يكي از فروع دين است و آن طور كه در روايات ذكر شده است هر كس مستطيع شود و به حج نرود به دين يهودي يا نصراني مي ميرد، حج واجب كه تكليف است. اما بين حج مستحبي و زيارت امام حسين، زيارت امام حسين، برتر است.
حجت الاسلام نجفي روحاني با اشاره به حديثي درباره فضيلت زيارت امام حسين(ع) افزود: از امام صادق عليه السلام روايت شده: به خدا قسم، اگر در فضيلت زيارت امام حسين عليه السلام با شما سخن مي‌گفتم، قطعا، حج {مستحب} را به طور كلي رها مي‌كرديد، و هيچكدام از شما حج{مستحب} نمي رفت، مگر نمي داني كه خداوند سبحان قبل از اينكه مكه را حرم خود بگيرد، كربلا را حرم امن و مبارك خود قرار داد و هنگامي كه ابن ابي يعفور عرضه داشت؛ خداوند حج بيت الله را بر مردم واجب نمود در حالي كه ذكري از زيارت امام حسين عليه السلام نياورد، حضرت فرمودند: آيا نشنيده اي كلام اميرالمومنين عليه السلام را كه: همانا كف پا (باطن قدم) سزاوارتر به مسح كشيدن نسبت به روي پا مي‌باشد، ليكن خداوند مسح ظاهر پا را بر بندگان واجب نموده است، آيا نمي‌داني كه احرام بستن اگر در حرم بود، بهتر مي بود، ليكن خداوند احرام بستن را در غير حرم مفروض نمود. فلذا حج مانند ميقات است و زيارت امام حسين مانند حرم.
وي در ادامه گفت: كعبه يك سنگ نشاني است كه ره گم نشود. تمام اسرار حج در زيارت امام حسين وزيارت عاشورا محقق شده است. از امام صادق عليه السلام آمده است: " كسي كه حسين بن علي عليه السلام را در روز عرفه زيارت كند، خداي عزوجل براي او يك ميليون حج با قائم آل محمد (عج)، يك ميليون عمره با رسول خدا (ص)، آزاد كردن يك ميليون برده براي او مي نويسد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در ادامه به موضوع ولايت اشاره و افزود: علت فضيلت بالاي زيارت امام حسين اين است كه حج اگر تحت ولاي امام نباشد، مقبول نيست. لذا به همين دليل در روايت آمده است كه خداوند متعال قبل از اهل عرفات براي زائرين قبر حسين عليه السلام جلوه كرده، نيازهاي آنان را برآورده، گناهان شان را بخشيده و آنان را به خواسته هايشان مي رساند. آن گاه نزد اهل عرفات آمده و با آنان نيز اين گونه رفتار مي كند.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود امام حسين را دردانه خدا و وتر موتور خواند كه زيارت ايشان با همه ائمه و پيامبران فرق مي كند؛ در ميان همه ائمه و پيامبران تنها كسي است كه تربتش شفابخش است و در روايتي امام باقر(ع) مي فرمايد وقت از دنيا رفتم يك مقدار از تربت جدم امام حسين در قبر من بگذاريد.
وي در پايان به دانشجويان و دانشگاهيان توصيه كرد: عظمت سفر كربلا را درك و قدر اين سفر را بدانيد. در تاريخ سير كنيد و بنگريد اگر در سال 61 هجري قمري بوديد در كدام خيمه بوديد، خيمه امام حسين يا خيمه يزيديان، امروز نيز روز عاشوراست، عاشورا تماشاگر نداشت، راه ميانه اي وجود ندارد، بايد بين حق و باطل يكي را انتخاب كرد. شما كه اهل علم و دانش هستيد، امروز كه دنياي كفر با تمام وجود عليه نظام اسلامي و جانشين برحق امام عصر(ع) هجمه مي كند، بر عهده شماست كه از اين سنگر اسلام دفاع كنيد. انتخاب امروز شما همان انتخاب سال 61 هم خواهد بود. شما زائرين با امام حسين بيعت كنيد كه از راه او، روش او و منش او دفاع كنيد. امروز شرط عاشورايي بودن شناخت دشمن و قرارگرفتن در ركاب ولايت فقيه براي دفاع از اسلام و انقلاب است.




نظرات کاربران