چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند

چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری (11 ماه) چهار میلیون و 22 هزار زائر (ورود و خروج) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نورالله دلخواه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان عبور راحت و بدون معطلي زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عاليات اظهار كرد: از اين تعداد 2 ميليون و 122 هزار نفر به كشور ورود و يك ميليون و 900 هزار نفر نيز از طريق مرز بين المللي مهران از كشور خارج شده اند.
وي افزود: از اين ميزان تردد در مرز مهران سه ميليون و 328 هزار زائر ايراني و مابقي نيز مربوط به زائران خارجي است كه از مرز مهران به داخل و خارج از كشور تردد داشته اند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي ايلام از افزايش 12 درصدي تردد زائران در مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و يادآور شد: بيشتر زائران اين كاروان ها براي نخستين بار (زائر اولي) به عراق و زيارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و براي سفر به اين اماكن مقدس مرز رسمي و بين المللي مهران را انتخاب كرده اند.
دلخواه با اشاره به ميزان ورود و خروج ترانزيت از مرز مهران تصريح كرد: در مدت ياد شده(11 ماهه سال) 533 دستگاه ترانزيت صادراتي از مرز مهران(خروج و ورود) با تناژ 9 هزار و 175 تن تردد كرده است.
به گزارش ايرنا، شهر مرزي مهران در 85 كيلومتري جنوب باختري ايلام قرار دارد و مرز بين المللي مهران در 11 كيلومتري آن از كانون هاي مهم تردد زائر و كالا به كشور عراق بشمار مي رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از اين مرز رسمي به شهرهاي مقدس كربلا و نجف در كشور عراق سفر مي كنند ولي در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از اين مرز براي سفر به عتبات عاليات تردد مي كنند.


| شناسه مطلب: 87629




زيارت عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران