استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم

استاد قرائتی:باید به قرآن برگردیم

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید به قرآن برگردیم و وضع خودمان را بازنگری کنیم زیرا وضع موجود جوابگو نیست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين"محسن قرائتي" شب گذشته 22 اسفندماه در محفل عمومي مجامع قرآني استان كرمان اظهار كرد: قرآن نور است و اگر كسي نور نداشته باشد، نمي‌تواند مردم را از ظلمات خارج كند و سفارش شده اگر فتنه ها زياد شد، به قرآن روي بياوريد.
وي افزود: قرآن كتاب تشريفات نيست كه براي استخاره، خانه جديد و بدرقه مسافر استفاده شود، بايد ديد مغز قرآن چيست؟
وي با اشاره به اينكه در اين جلسه تنها هشت نفر از روساي هيئت هاي مذهبي حضور دارند، بيان كرد: پيامبر اعظم(صلي الله عليه و آله) بارها فرمودند "كتاب الله و اهل بيتي" و اين دو نبايد از هم جدا شوند اما اكنون از هم جدا شده‌اند. چرا مشتريان امام حسين بيشتر از قرآن است؟ در حالي كه امام روي نيزه قرآن خواند و اين به معناي جدا نشدن امام از قرآن است و واقعيت اين است كه ما اين پيام را نگرفته‌ايم.
رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه بايد همه از قرآن عذرخواهي كنيم، گفت: بايد مقداري قرآن را به صحنه بياوريم و همه منبري‌ها حداقل يه ربع به قرآن بپردازند و بقيه وقت را تاريخ و ... بگويند.
وي با تاكيد بر بيان تفسير قرآن و با اشاره به اينكه اصل دين ما قرآن است (هر جا مي‌گويم قرآن يعني قرآن و روايات و قرآن و اهل بيت)، اظهار كرد: بايد در تفسير قرآن آياتي انتخاب شود كه مورد نياز و مشكل مردم است. تفسير ترتيبي براي حوزه خوب است نه براي مردم. بايد در درس و كلاس ما رشد وجود داشته باشد و در ايام نوروز و در ديد و بازديدها مي‌توانيم خيلي كار كنيم و بايد ميهماني‌ها خاصيت داشته باشد.تعطيلات عيد به ماه محرم و رمضان تنه مي‌زند زيرا در اين دو ماه عده اي روزه مي‌گيرند و عزاداري مي‌كنند، اما در ايام نوروز همه ديد و بازديد مي‌روند و بايد اين به مردم گفته شود كه از اين فرصت ها استفاده نموده و به عنوان مثال بايد دو نفر را كه قهر هستند در اين ايام آشتي داد.
رييس ستاد اقامه نماز كشور بيان كرد: بايد پولدارهاي فاميل در اين ديد و بازديد عيد براي فقراي فاميل كاري بكنند و اگر تنها يك درصد از جمعيت حدود 5 ميليوني دانشجوي كشور، در مشكلات درسي به دانش آموزان كمك و از رفوزه شدن نجات بدهند، چقدر هزينه به نفع آموزش و پرورش است.
وي در ادامه با بيان اينكه ما نسبت به نماز حساس نيستيم، گفت: هر صبح فرزندمان را براي مدرسه صدا مي‌كنيم كه دير شد اما آيا براي نماز صدا مي كنيم كه قضاء شد؟
قرائتي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فارغ التحصيل شدن اين همه ليسانس بدون مهارت، عنوان كرد: ليسانس و ديپلم فلج، كشور را فلج كرده و هيچ رييس جمهوري هم نمي‌تواند درستش كند و به خاطر اين است كه كار را ننگ مي‌دانيم و با اين وضعيت داريم از نظر انساني پوك و از درون ورشكست مي شويم. خاك آموزش و پرورش را بايد عوض كرد. ديگر محفوظات نمره ندارد، بايد يك كاري بكنيم تا مدرك بگيريم.
رييس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به فرا رسيدن ماه اي رجب، شعبان و رمضان گفت: بايد از فرصت‌هاي پيش رو استفاده و نهضت قرآني ايجاد كرد و از موج حضور مردم در شب‌هاي قدر و مساجد استفاده كرد.
قرائتي ادامه داد: صدها آيه راجع به مسائل خانوادگي در قرآن وجود دارد و به عنوان نمونه آيه 35 سوره نساء درباره آشتي دادن بين زوجين در صورت بروز اختلاف است و اينكه اختلاف در همه خانواده‌ها وجود دارد، نبايد بهراسيد. طبيعي است و بايد براي حل اختلاف فوري عمل كرد و اجازه نداد اختلاف و ناراحتي گسترش پيدا كند.اگر هدف اصلاح باشد، خداوند توفيق مي‌دهد. اگر منبر و واعظ براي خدا باشد، رونق مي‌گيرد. كار دست خداست و نيروي انساني حرف آخر را نمي‌زند.
رييس ستاد اقامه نماز كشور اظهار كرد: در يك سطر قرآن 10 نكته وجود دارد كه هيچ انساني اين توانايي را ندارد و بايد به قرآن برگرديم. بايد بازنگري كنيم وضع خودمان را زيرا وضع موجود جوابگو نيست.بايد تا زماني كه نفس داريم از وقت استفاده و كار كنيم، نبايد با فضاي مجازي و ... فرصت عمر را از دست بدهيم.
قرائتي با اشاره به اينكه همه چيز در قرآن وجود دارد، چرا به قرآن بي‌اعتنايي كرده‌ايم؟ گفت: دو ماه وقت داريم تا براي ماه رمضان برنامه‌ريزي كنيم و بايد در منبرها تفسير نيم دقيقه‌اي گفت و يك آيه را معنا كرد ضمن اينكه براي فهم قرآن، بهترين تفسير، نمونه است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد با قرآن مانوس شويم، اظهار كرد: 40 سال است كه درس قرآن مي‌گويم و هر صبح و عصر از قرآن مطالب جديد متوجه مي شوم لذا علامه طباطبايي فرمود تفسير قرآن دو سال به دو سال بايد عوض شود.
قرائتي با اشاره به انجام برخي كارهاي بي‌فايده‌اي كه در طول زندگي به درد نمي خورد، عنوان كرد: عمرمان را آتش زده‌ايم و متوجه نيستيم. نفهميده‌ايم قرآن چه مي‌گويد؟ بايد برگرديم.
رييس ستاد اقامه نماز كشور خطاب به روحانيون عنوان كرد: هر چه روي منبر مي‌خواهيد بگوييد بايد يا واجب، يا مستحب باشد و يا مشكل جامعه و يا مشكل فرد را حل كند، در غير اين صورت قيامت گير هستيد و بايد جواب بدهيد.بايد ببينيد مردم چه نيازي دارند؟ گاهي مقصر ما هستيم كه حرف درست نمي‌زنيم و مردم از مسجد فرار مي‌كنند.
قرائتي خطاب به جوانان و طلبه ها، تصريح كرد: قرآن را جدي بگيريد. از فرصت ماه رمضان استفاده كنيد.
وي بيان كرد: بايد چهره تبليغات عوض و از جوانان استفاده شود. مردم بي‌دين نيستند، بايد خودمان را تغيير داده و اصلاح كنيم.


| شناسه مطلب: 87657




قرائتي قرآن



نظرات کاربران