حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:   

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

از فرصت عید نوروزبرای کمک به افراد نیازمند استفاده کنید

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت به کسانی که امکانات و توانایی مالی دارند توصیه کرد از فرصت عید نوروزاستفاده نموده و به افراد نیازمند کمک کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر درجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري پيشاپيش فرارسيدن عيد نوروز و سال نو را تبريك گفت و با اشاره به اينكه اسلام با سنت هاي خوب اقوام و ملل گذشته مخالفتي ندارد، اظهارداشت: آداب وسنن و رسوم خوب عيد نوروز كه از گذشته ميان مردم ما وجود داشته از سنت هاي مورد تاكيد اسلام است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بعنوان نمونه از نظافت خانه ياد كرد و با اشاره به اينكه روايات فراواني در اين باب وجود دارد، گفت: درروايات تعابير گوناگوني درباره خارج كردن زباله و زدودن گرد وغبار از منزل و نظافت خانه وجود دارد و براي آن ارزش و ثواب ذكر شده است.
وي با تاكيد براينكه تميزكردن خانه و تميز بودن موجب شادابي درمنزل مي شود، افزود: حديث "النظافة من الايمان" و رواياتي كه بطور خاص درمورد نظافت فردي و نظافت منزل وجود دارد به روشني تاكيد اسلام دراين موضوع را نشان مي دهد.
وي با اشاره به خشكسالي و كمبود آب در كشور از مردم خواست در اين ايام از اسراف آب بپرهيزند و تا آنجا كه امكان دارد در مصرف اين ماده حيات بخش صرفه جويي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردر ادامه تاكيد اسلام درخصوص ديد و بازديد و صله رحم را يادآور شد و گفت: از زبان پيامبر اكرم (ص) و ائمه معصومين (عليهم السلام) نقل شده است كه به زيارت همديگر برويد و ازهم با خبر باشيد.
وي افزود: اين نكته كه تا چهل منزل حكم همسايه را دارد براي زنده نگاه داشتن حس نوع دوستي و علاقمندي در ميان مردم است تا همسايه از همسايه بي خبر نباشد.
وي افزود: صله رحم ازمستحبات موكد اسلام است و از حضرت امير (ع) نقل شده است كه اگر كسي صله رحم را ترك كند عمرش كوتاه مي شود.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه ديدار برادران ديني و صله رحم در شادابي مردم هم موثراست ، نگاه اسلام در خصوص پوشيدن لباس نو را بيان و تصريح كرد: در روايت آمده است كه اگر فردي توان مالي اش ضعيف است و نمي تواند لباس نو تهيه كند نظافت لباس خود را رعايت كند و در اجتماع تميز ظاهر شود.
وي با بيان اينكه در قرآن آمده است "خذوا زينتكم عند كلّ مسجد " اظهار داشت: در اين آيه به استفاده از لباس بهتر و تميزتربه هنگام رفتن به مسجد اشاره شده است تا كساني كه به مسجد مي روند ديگران را نيز جذب خود كنند.
وي گفت: در روايات بر هديه دادن توصيه شده است و هديه دادن موجب جذب محبت ديگران مي شود واين سنت نوروزي از ويژگي هاي اخلاقي اسلام است كه مي فرمايد: "تهادوا تحابوا- هديه بدهيد تا دوستتان بدارند".
وي افزود: تشويق وتوجه به بچه ها نيز مورد توجه اسلام است و به حدي نسبت به اين موضوع دقت شده كه روايت مي گويد؛ اگر مي خواهيد درحضور دختر و پسرتان به آنها هديه دهيد اول به دخترتان هديه دهيد چرا كه دخترروحيه لطيف تري دارد.
وي با بيان اينكه سفر رفتن درمتن قرآن آمده است ، عبارت قرآني " سِيرُوا فِي الْأَرْضِ" و يا "سافروا تصحّوا" را كه در روايت آمده ، يادآور شد و گفت: بر اين اساس مسافرت رفتن به سلامتي و شادابي انسان كمك مي كند.
وي ادامه داد: استفاده از طبيعت نيز مورد تاكيد اسلام است و از انسان مي خواهد در طبيعت گردش كند و آثار عظمت خدا را مشاهده نمايد.
نماينده ولي فقيه توجه به محيط زيست را در اين بحث مهم خواند و گفت: آسيب زدن به محيط زيست به هنگام گردش در دل طبيعت مي تواند گناه تلقي شود و لذا بايد از آن پرهيز كرد.
وي با اشاره به اينكه تخريب محيط زيست بحران آب درجهان را شكل داده است، افزود: زمين روز بروز درحال گرم تر شدن و يخ هاي قطبي در حال ذوب شدن است و بدليل آسيب ديدن لايه اوزون شرايط آب و هوايي دركشورها درحال تغيير است.
وي اضافه كرد: در كشور ما نيزبرخي مناطق كه همه ساله چند متر برف در آن انباشته مي شد هم اكنون گرفتار خشسالي شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه اسلام با برخي كارها كه جنبه شرعي ندارد به شدت مخالف است، چهارشنبه سوري را از آن جمله دانست و گفت: برخي بدنبال سياسي كردن اين موضوع هستند چون مسئولان مردم را تشويق مي كنند اين كارها را انجام ندهند و اين نوع نگاه خيانت به مردم است زيرا آتش بازي ها و استفاده از مواد محترقه و منفجره سالهاي گذشته خسارات جبران ناپذيري به مردم و كشور وارد كرده است.
وي با اشاره به حوادث تلخي كه درچهارشنبه سوري رخ مي دهد، گفت: اين كارعقلاني و عرفي و شرعي نيست و پدر و مادرها بايد مديريت كنند و اجازه ندهند كه اين صحنه هاي دلخراش بوجود آيد و كسي بي جهت آسيب بببيند.
وي با اشاره به آمار بالاي تصادفات در كشور ادامه داد: بدليل رعايت نكردن قوانين و مقررات، تلفات حوادث رانندگي بسيار زياد است و آسيب فراواني به كشور وارد مي كند لذا حتما مردم در ايام نوروز به مقررات راهنمايي و رانندگي توجه جدي كنند.
نماينده ولي فقيه تصريح كرد: اسلام مقدس مابي را نمي پسندد و درعين حال با سنت هاي خوب جامعه هم مخالفتي ندارد، پيامبر و ائمه هم نمي خواستند با سنت هاي خوب مقابله كنند چرا كه مقابله با برخي سنن ملي موجب بروز مشكلاتي در جامعه مي شود.
وي درپايان سخنان خود به كساني كه امكانات و توانايي مالي دارند توصيه كرد از فرصت عيد نوروزاستفاده نموده و به افراد نيازمند كمك كنند.
وي از صدا وسيما ، ائمه جمعه و ديگر دستگاهها خواست دراين روزها به اين موضوع عاطفي و مهم يعني تقسيم شادي ها با يكديگر بپردازند و از ملت ايران كه در گذشته نشان داده اند اهل فداكاري ، گذشت و ايثار هستند خواسته شود شادي هاي شان را با فقرا تقسيم نمايند.


| شناسه مطلب: 87662




قاضي عسكر تواصي



نظرات کاربران