تصویری قدیمی از سامرا تصویری قدیمی از سامرا تصویری قدیمی از سامرا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصویری قدیمی از سامرا تصویری قدیمی از سامرا تصویری قدیمی از سامرا تصویری قدیمی از سامرا تصویری قدیمی از سامرا

تصویری قدیمی از سامرا

امام هادی از طریق سازمان وکالت با شیعیان ارتباط داشت و به امور آنان رسیدگی می‌کرد. برخی از شاگردان و یاران ایشان عبارتند از: عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ایوب بن نوح، حسن بن راشد و حسن بن علی ناصر.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي بن محمد بن علي بن موسي (۲۱۲-۲۵۴ق) مشهور به امام هادي(ع) و امام علي النقي(ع) فرزند امام جواد(ع) و دهمين امام شيعيان است. او از سال ۲۲۰ تا ۲۵۴ قمري به مدت ۳۴ سال امامت شيعيان را به عهده داشت.
بيشتر سال‌هاي امامت آن حضرت در سامرا، تحت نظارت مستقيم حاكمان عباسي سپري شد. دوره امامت او همزمان با حكومت چند تن از خلفاي عباسي از جمله متوكل بود.
از امام هادي(ع) احاديثي در امور اعتقادي، تفسير، فقه و اخلاق روايت شده است. بخش قابل توجهي از روايات آن حضرت درباره مباحث كلامي از جمله تشبيه و تنزيه و جبر و اختيار است. زيارت جامعه كبيره كه ابعاد گوناگون امامت در آن مطرح شده و نيز زيارت غديريه از آن حضرت روايت شده است.
امام هادي از طريق سازمان وكالت با شيعيان ارتباط داشت و به امور آنان رسيدگي مي‌كرد. برخي از شاگردان و ياران ايشان عبارتند از: عبدالعظيم حسني، عثمان بن سعيد، ايوب بن نوح، حسن بن راشد و حسن بن علي ناصر.
بارگاه او كه در سامرا به حرم عسكريين مشهور است. در سال‌هاي ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ش طي حملات تروريستي تخريب شد. ستاد عتبات عاليات ايران از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ش آن را بازسازي كرده است.


| شناسه مطلب: 87697




سامرا امام هادي



نظرات کاربران