نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد

نماینده آیت الله العظمی سیستانی از رشد طلاق در عراق انتقاد کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا با اشاره به اینکه طلاق به یک پدیده تبدیل شده است گفت: شارع مقدس بر روابط خانوادگی بسیار تاکید کرده و حتی وارد خصوصیات تربیتی شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني در خطبه هاي نماز جمعه در حرم مطهر امام حسين (ع) گفت: برخي از ابعاد بنيان خانواده رو به فروپاشي است و ما اينجا از يك خواسته سياسي يا اقتصادي صحبت نمي كنيم، بلكه در خصوص وضعيت جامعه حرف مي زنيم، لذا نبايد به اين مشكلات بي توجه باشيم.
حجت الاسلام صافي اشاره كرد: طلاق منجر به فروپاشي جامعه مي شود و همگي بايد به مسئوليت خود در ترميم هرگونه شكافي كه بوجود مي آيد، عمل كنند؛ چرا كه خانواده پايه و اساس جامعه است كه متحمل بار برخي افكار تاريك و انحرافي است.
نماينده آيت الله سيستاني با بيان اينكه انتخاب بد و ناشي از طمع از سوي شوهر يا زن منجر به فروپاشي اين پيوند مي شود، نسبت به تأثير پذيري از فرهنگ هاي غربي و حتي نمايش هاي تلويزيوني هشدار داد.
وي تاكيد كرد: يكي از دلايل طلاق مشغول شدن سرپرست خانواده به سرگرمي هاي فراوان است و بعد از اينكه وارد يك موقعيت كاري شد، خانه را رها كرده و پروردگار، خانواده و همه چيز را فراموش مي كند.
حجت الاسلام صافي تصريح كرد: زن و شوهر، ارزش اين آرامش و محبتي كه بين آن هاست را نمي دانند؛ چرا كه يكي از آن ها يا هر دو آن ها به چيز ديگري مشغول هستند كه هر چه باشد باز هم بهتر از خانواده اش نخواهد بود.
وي ادامه داد: گاهي زن و شوهر به گناه آلوده مي شوند و به هيچ چيز توجه نكرده و طلاق برايشان اهميتي ندارد.
امام جمعه كربلا تاكيد كرد: تشويق به طلاق يك مسئله بسيار خطرناك است و برخي شغل ها به خاطر سود مادّي و بالا بودن مهريه ها، متأسفانه به يك تجارت تبديل شده است.
وي در پايان بر ضرورت آگاهي نسبت به بنيان خانواده و اصلاح بين طرفين و جلوگيري از فروپاشي خانواده و انحراف فرزندان تاكيد كرد.


| شناسه مطلب: 87708




طلاق عراق صافي



نظرات کاربران