راه اندازی سفرعمره درسال 97 راه اندازی سفرعمره درسال 97 راه اندازی سفرعمره درسال 97 بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه اندازی سفرعمره درسال 97 راه اندازی سفرعمره درسال 97 راه اندازی سفرعمره درسال 97 راه اندازی سفرعمره درسال 97 راه اندازی سفرعمره درسال 97

راه اندازی سفرعمره درسال 97

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که حج سال آینده؛ حجی مطلوب باشد تا در نتیجه مقدمات سفرعمره نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در آخرين جلسه شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در سال 96 با اشاره به هماهنگي و وحدت موجود ميان بعثه و سازمان حج تاكيد كرد: با تدابير اتخاذ شده و برنامه ريزي هاي صورت گرفته آرامش خوبي در حوزه حج و زيارت وجود دارد و انتظار داريم در سال 97 شاهد برگزاري حجي آرام و مطلوب باشيم تا انشاءالله مقدمات سفرعمره نيز در سال آينده فراهم شود.
درجلسه امروز آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت ازاعزام زائران حج آينده به عربستان از اوايل ماه ذي القعده خبر داد و حداقل طول سفر را 28 و حداكثر آن را حدود40 روز اعلام كرد.
آقاي اكبر رضايي معاون حج و عمره نيز در اين باره افزود: ثبت نام قطعي بيش از هفتاد هزار از دارندگان فيش هاي اولويت دار در كاروان ها انجام شده است و ثبت نام ظرفيت باقيمانده در برخي استانها نيز با آرامش ادامه دارد.
درادامه اين جلسه آقاي محمد آزاد معاون معاون توسعه مديريت و منابع سازمان حج و زيارت از اقدامات صورت گرفته براي تامين ارز درحوزه حج و زيارت گزارش داد و حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر ازدست اندركاران اين حوزه خواست با اطلاع رساني از راههاي مختلف؛ موجبات آرامش خاطر هرچه بيشتر زائران را در سفر هاي زيارتي فراهم آورند.
اين جلسه با گزارش آقايان مرتضي آقايي مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت و محمد جواد دانشيار مديرعامل شركت شمسا درباره دوره هاي نوروزي عتبات ادامه يافت و آقاي آقايي اظهارداشت: با برنامه ريزي انجام شده امسال شاهد بيشترين اعزام كاروان و سفرهوايي به عتبات خواهيم بود.
درادامه دكترسيدعلي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمربه افزايش ده درمانگاه دركربلا، نجف و كاظمين براي ارائه خدمات بهتر به زائرات عتبات درايام نوروز اشاره كرد و افزود: درحوزه حج نيز تعداد درمانگاهها و تركيب نيروهاي درماني در مدينه منوره مشخص شده و در خصوص مكه مكرمه نيز رايزني با كارشناسان سازمان حج و زيارت ادامه دارد.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت درپايان اين جلسه پيشاپيش فرارسيدن سال نو را تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد سال جديد براي مردم ايران و ملت هاي مسلمان سالي پربار و پر بركت باشد.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر به برخي حركات سازماندهي شده در كشور اشاره كرد و با يادآوري ضديت دشمن با نظام جمهوري اسلامي ايران، تصريح كرد: درحاليكه دشمن درحال فتنه انگيزي است و به اخبار جعلي و دروغ دامن مي زند مسئولان بايد هوشيار باشند و از تبديل شدن اين حركات به بحران جلوگيري كنند.
وي با اشاره به اختلافات اروپا و آمريكا وديگر قدرتها درخصوص مسايل اقتصادي گفت: براي عبوراز فتنه هاي دشمنان كه هر روز گسترده تر مي شود، همه بايد در تقويت وحدت داخلي بكوشيم و مسيري را بپيماييم كه رضاي پروردگار را بدنبال داشته باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران