بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست

بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع) با اشاره به فضیلت های ماه رجب گفت: در ماه رجب سه زیارت وارد شده است، یکی زیارت سید الشهدا، دوم عمره رجبیه و سوم زیارت علی بن موسی الرضا و بالاترین برکت ماه رجب زیارت سید الشهداست.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي، خطيب بعثه مقام معظم رهبري در جمع زائرين ايراني در حرم حضرت سيد الشهدا با اشاره به فضيلت هاي ماه رجب گفت كه شروع سال اولياء خدا با ماه رجب است و بزرگاني كه كتاب هايي در مورد اعمال ماه ها نوشتند از ماه رجب شروع كرده اند.
وي در ادامه گفت كه نبي مكرم براي حلول ماه رجب و براي سال جديد دو دعا دارند و رسول خدا وقتي ه
لال ماه رجب را مي ديدند، مي‌فرمودند: خدايا بركت ده بر ما در ماه رجب و شعبان و ما را به ماه رمضان برسان و كمكمان ده براي گرفتن روزه و شب زنده داري و نگهداري زبان و پوشيدن چشم و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگي و تشنگي قرار مده.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي افزود: شيخ صدوق درباره فضيلت ماه رجب از امام صادق(ع) روايت مي كند: روز قيامت منادي از درون عرش ندا مى‌‏دهد اهل ماه رجب كجايند؟ گروهى برمى‌‏خيزند كه چهره‌‏شان براى مردم محشر مى‏‌درخشد، بر سرشان تاج پادشاهى آكنده از مرواريد و ياقوت است. همراه هر يك از ايشان هزار فرشته از سوى راست و هزار فرشته از سوى چپ ايستاده‌‏اند و به او مى‏‌گويند اى بنده خدا! كرامت خداى بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا مى‏‌آيد كه اى بندگان من! سوگند به عزت و جلال خودم جايگاه شما را گرامى و عطاى شما را جزيل قرار مى‏‌دهم و غرفه‏‌هايى از بهشت به شما ارزانى مى‏‌دارم كه از زير آن جوى‏‌ها جارى است و جاودانه در آن خواهيد بود و پاداش عمل‏‌كنندگان چه نيكوست، شما براى من در ماهى، روزه مستحبى گرفتيد كه حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب كرده‏‌ام. اى فرشتگان من! اى بندگان و كنيزكان مرا به بهشت درآوريد. همچنين امام صادق(ع) فرموده است كه اين پاداش كسى است كه چيزى از ماه رجب را روزه بگيرد، هر چند يك روز از دهه اول يا دوم يا آخر آن باشد.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به مصادف شدن تحويل سال نو شمسي با حلول ماه رجب به روايتي از امام صادق(ع) اشاره و افزود: پيامبر وقتي سال تحويل مي شد، اولين روز از سال دو ركعت نماز مي خواند و دعا مي كردندكه خدايا تويى معبود ازلى، و اين است سال نو، در اين سال از تو درخواست ميكنم حفظ شدنم را از شيطان، و قدرت و غلبه و بر نفس فرمانده به گناه، و مشغول بودن به آنچه كه مرا به تو نزديك ميكند، اي صاحب بزرگى و بزرگوارى، اى تكيه گاه كسي كه تكيه گاهى ندارد، اى اندوخته كسى كه اندوخته اى ندارد، اى پناهگاه كسي كه پناهگاهي ندارد، اى فريادرس كسى كه فريادرسى ندارد، اى پشتوانه كسى كه پشتوانه اى ندارد، اى گنجينه كسى كه گنجى ندارد، اى نيكو آزمايش، اى بزرگ اميد، اى عزّت ناتوان، اى نجات بخش غرق شدگان، اى رهاننده هلاك شدگان، اى نعمت دهنده، اي زيباكار، اى فزوني بخش، اى نيكوكار.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري خطاب به زائرين گفت كه از اين فرصت سفر به كربلا استفاده كنيد و خانه دلتان را بتكانيد، از سنت هاي غلط بپرهيزيد و در اين شب پربركت به توسل به ائمه و زيات امام حسين(ع) بپردازيد؛ چرا كه در ماه رجب سه تا زيارت وارد شده است، يكي زيارت سيد الشهدا، دوم عمره رجبيه و سوم زيارت علي بن موسي الرضا و بالاترين بركت ماه رجب همين زيارت سيد الشهداست.




نظرات کاربران