در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد

در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی توجیهی روحانیون و مداحان کاروان ها به مناسبت ویژه برنامه نوروزی بعثه مقام معظم رهبری در صحن مطهر امام حسین(ع) گفت : نوروز در ابتدای فصل بهار، یکی از برجسته ترین وجوه زندگی بشری یعنی تحول را مورد تأکید قرار می دهد و ما باید از این تحول درس گرفته و زمینه تحول درونی خود را فراهم آوریم.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در گردهمايي روحانيون و مداحان كاروان هاي عتبات با اشاره به مصادف شدن تحويل سال نو شمسي با شهادت امام هادي(ع) گفت: ما بايد از طبيعت درس بگيريم و تحولي كه در طبيعت رخ مي دهد مي تواند درس بزرگي براي انسان باشد تا در زندگي خود تحول ايجاد كند.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت محاسبه، حسابرسي و ارزيابي عملكردهاي سال گذشته اشاره و افزود: امام صادق عليه‏السلام فرمود: كسى‏كه دو روزش (از نظر رشد انسانى وكمال زندگى) يكسان باشد، ضرر كرده و باخته است، هركس كه امروزش بهتر از ديروزش باشد، مورد غبطه ديگران قرار مى‏گيرد (و آرزو مى‏كنند كه مثل او باشند)، هركس امروزش بدتر از ديروزش باشد، محروم از رحمت خداست. هركس كه در جود خود، افزايش و كمال را نبيند و حس نكند، رو به كاستى و نقصان است، و هركس رو به نقصان وكاهش باشد، مرگ براى او بهتر از زندگى است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه بازنگري در رفتار و كردارها را از مهمترين مسائل معرفتي در اين ايام دانست و خاطرنشان كرد: آينده نگري و جبران كمبودها و بازنگري در رفتار و كردارها از جمله كارهاي مهمي است كه در مسير حسابرسي نفس در بحث تحول درون بايد انجام داد و اگر از اين منظر به بحث تحول سال نگاه كنيم، توانسته ايم توشه اي براي آخرت خود آماده سازيم.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني همچنين به برنامه نوروزي بعثه مقام معظم رهبري براي تحويل سال اشاره و گفت: جشن نوروز در ابتداي فصل بهار، يكي از برجسته ترين وجوه زندگي بشري را مورد تأكيد قرار مي دهد و آن نو شدن، صفاي جسم و جان و تكاپو و حركت است. لذا در نوروز بايد به حقيقت معنوي و كمال انسان توجه كرد. نوروز با همراهي بهار، حيات تازه اي را نويد مي دهد و لزوم تحول و جنبش را به انسان نهيب مي زند. اين تحول از طريق تلاش، كوشش و معنويت حاصل مي شود.


| شناسه مطلب: 87750




كربلا سال نو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران