قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود

قیام امام حسین (ع) یک حرکت فرهنگی پایدار بود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت عرصه فرهنگی، قیام امام حسین (ع) را بزرگترین حرکت فرهنگی و آزادی بخش برشمرد و گفت: امام حسین (ع) جنگ طلب نبود ولی در مقام دفاع از حریم دین و دیانت و اسلام علوی شجاعانه ذرّه ای کوتاه نیامد و با رضایت کامل برای هدفی بسیار مهم و مقدس هستی خود را فدا نمود.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در ديدار با جمعي از اساتيد دانشگاه تهران كربلا با اشاره به نقش عاشورا در تمدن سازي اسلامي افزود: تمدن اسلامي مورد نظر پيامبر اسلام (ص) حضرت سيد الشهدا (ع) هنگام ظهور در جامعه مهدوي به طور كامل همه جهان فرا خواهد گرفت.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق وجه اشتراك تمدن اسلامي و تمدن غربي را صرفا اشتراك لفظي دانست و گفت:﷼&, روح وحقيقت تمدن‌ غرب با حقيقت تمدن اسلامي كاملاً متفاوت است در تمدن غرب واژه هاي حقوق بشر ، آزادي ،مردم سالاري ابزاري و براي اغفال وسلطه بر مظلومين وغارت منابع كشورهاي ضعيف است در غرب گاهي براي كشته شدن گربه اي اشك تمساح مي ريزند ولي براي كشته شدن صدها كودك بي گناه وبي پناه خم به ابرو نمي آورند .
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به نقش عاشورا در احياي تمدن اسلامي اشاره كرد و افزود : تمدن مورد نظر پيامبر وامام حسين (ع) در زمان ظهور به طور كامل و جهاني محقق مي شود .
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه محبت، وحدت ،عدالت و احسان وتلاش وپيشرفت را از شاخصه هاي مهم تمدن اسلامي برشمرد و اظهار داشت كه در جامعه مهدوي امنيت كامل ،عدالت،توسعه علمي واقتصادي و آرامش حكم فرما خواهد شد.
وي در ادامه افزود: قيام امام حسين (ع) يك حركت بزرگ فرهنگي بود زيرا آن حضرت به دنبال جنگ و خشونت نبود ولي براي دفاع از اسلام علوي همه هستي خود را در راه خدا قرباني كرد .
مسئول دفتر نمايندگي بعثه در عراق اظهار داشت: امام حسين شروع كننده جنگ نبود و با يك شب مهلت براي نماز ودعا وتلاوت قران ، جنگ دفاعي را به روز عاشورا موكول كرد تا به طور شفاف در روز روشن، هدف مشخص باشد و كاملا اتمام حجت گردد تا الگويي براي آيندگان در عرصه ظلم ستيزي باشد .
وي در پايان با ابراز خرسندي از توجه اساتيد به مسائل معرفتي در دانشگاه ها، به نقد غرب زدگي و ترويج مباني معرفتي غربي از جمله سكولاريسم و مادي گرايي پرداخت و گفت: اسلام مباني معرفتي مستقلي دارد ونبايد آن را با مباني مادي گري مخلوط كرد متاسفانه برخي از مطالب درعلوم انساني آميخته با مباني غربي است وبا مباني قرآني و اسلامي سازگار نيست .




نظرات کاربران