پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا

پنج ویژگی برجسته حضرت زینب | زینب کبری مظهر بندگی خدا

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از تسلیم و رضا، عفت و حیا، عبودیت و بندگی، صبر و بردباری و شجاعت به عنوان پنج ویژگی برجسته حضرت زینب(س) نام برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين رفيعي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام حسين(ع)، با تسليت ايام رحلت شهادت گونه حضرت زينب كبري(س) به بيان پنج ويژگي برجسته آن حضرت پرداخت.
وي با بيان اينكه اگر زينب كبري(س) نبود كربلا جهاني نمي شد، نخستين ويژگي آن حضرت را صفت تسليم و رضا عنوان كرد و گفت: معناي تسليم و رضا آن است كه انسان اگرچه تلاش مي كند تا جلوي حادثه اي را بگيرد اما وقتي رخداد ناگواري براي او پيش آمد راضي به رضاي خدا باشد و تسليم مشكل نشود.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا از عفت و حيا به عنوان دومين ويژگي برجسته حضرت زينب(س) نام برد و اظهار داشت: حيا ريشه همه خوبي ها است و اگر در جامعه ديني نباشد دين از بين مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با بيان اينكه دشمنان امروز در ماهواره ها و شبكه هاي مجازي دست بر روي حيا گذاشته اند، از بانوان ايراني خواست كه مراقب حجاب و عفت خود باشند و افزود: خطر بدحجابي، بي حيايي و بي عفتي جدي است و آنچه به ما ضربه مي زند از همين نقطه است.
وي ويژگي سوم حضرت زينب(س) را عبوديت و بندگي عنوان و ابراز كرد: عبد خدا بودن ارزش است يعني تسليم و تابع اوامر الهي باشيم و حضرت زينب(س) مصداق تام عبوديت و مظهر بندگي بود.
صبر و برداري چهارمين ويژگي برجسته عقيله بني هاشم(س) است كه سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا از آن نام برد و با برشمردن انواع آن همچون صبر در مصيبت، صبر در عبادت، صبر در نبرد و ... به زائران توصيه كرد كه در كنار مرقد امام حسين(ع) از خدا بخواهند تا اين صفت را به آنها بدهد.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي از شجاعت به عنوان پنجمين ويژگي حضرت زينب(س) نام برد و خطبه هاي آتشين و انقلابي ايشان را كه زلزله در كاخ يزيد انداخت، به سبب اين صفت برجسته دانست.




نظرات کاربران