دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت

دو روش کلیدی برای آسان شدن حسابرسی روز قیامت

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه انجام برخی اعمال و رفتارها، حسابرسی روز قیامت را آسان می کند، به بیان دو روش کلیدی در این زمینه پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در جمع كاركنان بعثه، شمسا و حج و زيارت در بين دو نماز ظهر و عصر با اشاره به آيه نخست سوره انبيا، گفت: اين آيه مي فرمايد كه حسابرسي الهي نزديك است، اما مردم غافل هستند.
وي در اين زمينه با بيان اينكه حسابرسي روز قيامت براساس برخي آيات و روايات به سخت، آسان و يا عدم حسابرسي تقسيم مي شود، افزود: بعضي افراد به اندازه اي شفاف هستند كه خطايي در زندگي آنها نيست و افرادي هم آنقدر گناهكارند كه حسابرسي براي آنها وجود ندارد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به اينكه انجام برخي اعمال، حسابرسي روز قيامت را آسان مي كند، بر حسابرسي اعمال خود در طول روز تأكيد كرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) مي فرمايند «شب هنگام پيش از استراحت، اعمالي را كه در روز انجام داده ايد محاسبه كنيد».
وي با بيان اينكه براساس روايات فرداي قيامت برخي بندگان مستقيم از قبر به بهشت پرواز مي كنند، دو ويژگي تسليم و رضا را سبب آسان شدن حسابرسي روز قيامت مطرح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي در ادامه از غفلت به عنوان خطرناك ترين بيماري هر فرد نام برد و گفت: غفلت غير از جهل است؛ جاهل خواب است اما غافل خود را به خواب زده است. كسي كه خواب باشد با كمي پاشيدن آب بيدار مي شود اما كسي كه خود را به خواب زده باشد، بيدار نمي شود.
وي با اشاره به روايتي از امام علي(ع) كه مي فرمايند «خطرناك ترين دشمن انسان غفلت است»، ابراز كرد: بيشتر مردم غافل هستند.
وي افزود: امام صادق(ع) فرمودند «من از سه چيز تعجب مي كنم؛ كسي كه غافل است اما مغفول عنه نيست (كسي كه غافل است اما ديگران از او غافل نيستند)، كسي كه دنبال دنيا مي دود و مرگ به دنبال او است و كسي كه دنبال لهو و لعب است و نمي داند خدا از او راضي هست يا خير».




مطالب مرتبط

نظرات کاربران