90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند 90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند 90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند 90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند 90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند 90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند 90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند

90 هزار زائر درنوروز به عتبات اعزام شدند

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: 55 درصد سفرهای عتبات نوروز 97 به شکل زمینی انجام شد و با اقدامات امنیتی صورت گرفته برای تامین امنیت زائران کاروان‌های عتبات عالیات، سفرهای فوق با مشکل خاصی مواجه نشدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مرتضي آقايي مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار كرد: 90 هزار زائر طي نوروز امسال به عتبات عاليات اعزام شدند و 45 درصد سفرهاي عتبات در قالب سفرهاي هوايي انجام شد.
وي در ادامه تصريح كرد: 55 درصد سفرهاي عتبات نوروز 97 به شكل زميني انجام شد و با اقدامات امنيتي صورت گرفته براي تامين امنيت زائران كاروان‌هاي عتبات عاليات، سفرهاي فوق با مشكل خاصي مواجه نشدند.
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: آخرين گروه زائران نوروزي امروز (چهارشنبه 15 فروردين ماه) به كشور بازگشتند.
آقايي اضافه كرد: در طول انجام سفرهاي نوروزي عتبات 2 زائر ايراني به دليل كهولت سن در عراق فوت كردند كه پيكر يكي از آن‌ها به كشور بازگردانده شده است و پيكر زائر جانباخته ديگر نيز به دليل انجام مراحل اداري هنوز به كشور انتقال داده نشده است.
وي يادآور شد: براي تعداد قابل توجهي از زائران توسط كاروان‌هاي غيرمجاز ويزاي جعلي صادر شده بود و اين افراد در مرزهاي زميني مهران و شلمچه از طريق نيروهاي امنيتي شناسايي و تحويل مقامات قضايي-انتظامي شدند.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت اظهار كرد: تعداد افرادي كه در طول نوروز با ويزاي جعلي قصد سفر به عتبات را داشتند در مجموع به 500 نفر مي‌رسد و بخشي از اين افراد كه پس از عبور از مرز ايران در عراق بازداشت شده بودند، با رايزني پليس ايران به داخل كشور منتقل شدند.
آقايي تاكيد كرد: با همكاري هلال احمر و هيئت پزشكي سازمان حج و زيارت، كه امكانات خوب درماني را براي زائران ايراني در طول نوروز 97 فراهم كردند، زائران نيازمند خدمات درماني اورژانسي، به موقع از اين خدمات بهره مند شدند.
وي تصريح كرد: سازمان هواپيمايي كشوري با وجود ترافيك سفرهاي هوايي زائران عتبات عاليات در طول نوروز، تمام تلاش خود را به كار گرفت تا زائراني كه به صورت هوايي قصد سفر به عتبات عاليات را داشتند، بدون هيچ مشكلي اعزام شوند.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد:با تلاش مرزباني كشور و با افزايش گيت‌هاي گذرنامه، سفرهاي نوروزي عتبات عاليات و اعزام زائران ايراني با حداقل ترافيك در مرزهاي زميني انجام شد.


| شناسه مطلب: 87893




عتبات



نظرات کاربران