۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند ۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند ۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند ۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند ۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند ۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند ۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند

۵۵ درصد زائر نوروزی عتبات زمینی به عراق رفتند

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: 2 زائر نوروزی عتبات به دلیل کهولت سن در عراق فوت کردند که پیکر یکی از آن‌ها به کشور بازگردانده و پیکر زائر جانباخته دیگر به دلیل انجام مراحل اداری هنوز به کشور انتقال داده نشده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مرتضي آقايي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به عزيمت تعداد زيادي زائر نوروزي به عتبات گفت: 90 هزار زائر طي نوروز امسال به عتبات عاليات اعزام شدند كه سفر 45 درصد آنها با هواپيما بوده است. ضمن اينكه 55 درصد سفرها هم زميني صورت گرفت.
وي افزود: با اقدامات امنيتي صورت گرفته براي تامين امنيت زائران كاروان‌هاي عتبات عاليات، سفرهاي فوق با مشكل خاصي مواجه نشدند.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تصريح كرد: در طول انجام سفرهاي نوروزي عتبات 2 زائر ايراني به دليل كهولت سن در عراق فوت كردند كه پيكر يكي از آن‌ها به كشور بازگردانده شده و پيكر زائر جانباخته ديگر نيز به دليل انجام مراحل اداري هنوز به كشور انتقال داده نشده است.
وي با اشاره به دستگيري دارندگان ويزاي جعلي ورود به عراق اظهار داشت: براي تعداد قابل توجهي از زائران توسط كاروان‌هاي غيرمجاز ويزاي جعلي صادر شده بود كه اين افراد در مرزهاي زميني مهران و شلمچه از طريق نيروهاي امنيتي شناسايي و تحويل مقامات قضايي-انتظامي شدند.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در توضيح بيشتر اين موضوع خاطرنشان كرد: تعداد افرادي كه در طول نوروز با ويزاي جعلي قصد سفر به عتبات را داشتند در مجموع به 500 نفر مي‌رسد و بخشي از اين افراد كه پس از عبور از مرز ايران در عراق بازداشت شده بودند، با رايزني پليس ايران به داخل كشور منتقل شدند.


| شناسه مطلب: 87925




عتبات



نظرات کاربران