مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا

مراجعه بیش از 9 هزار زائر نوروزی به مراکز درمانی ایران در کربلا

مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ایام نوروز پذیرای بیش از 18 هزار و هشتصد مراجعه کننده به مراکز درمانی خود در کربلا، نجف، کاظمین و سیدمحمد بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، زائران ايراني كه براي زيارت عتبات عاليات به كشور عراق سفر مي‌كنند، در صورتي كه بيمار شوند مي‌توانند به درمانگاه‌هاي هلال احمر مركز پزشكي حج و زيارت كه در شهرهاي زيارتي داير شده است؛ مراجعه كنند.
مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر، در ايام نوروز چهار درمانگاه در كربلا، چهار درمانگاه در نجف، يك درمانگاه در كاظمين و يك درمانگاه در سيدمحمد داير كرده بود كه برخي به طور شبانه‌روزي به بيماران خدمات درماني ارائه مي كردند.
براساس اين گزارش از 23 اسفندماه 1396 تا دهم فروردين 1397 در مجموع 9 هزار و 79 زائر براي معالجه بيماري خود به مراكز درماني مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در كربلا مراجعه كردند و در مجموع مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در ايام نوروز پذيراي بيش از 18 هزار و 822 مراجعه كننده در مراكز درماني خود بوده است.
اگرچه به گفته يكي از مسؤولان مربوطه تعداد مراجعه زائران به مراكز درماني با توجه به روزهاي سال متغير است، اما تعداد مراجعه كنندگان در ايام خاصي مانند عرفه، عاشورا، اربعين، نيمه شعبان و عيد نوروز، درصد قابل توجهي افزايش مي يابد و به طور متوسط روزانه 1100 تا 1200 زائر به اين مراكز مراجعه مي كنند.
بيش از 96 درصد خدمات مراكز درماني هلال احمر در عراق به زائراني كه در قالب كاروان هاي سازمان حج و زيارت به سفر معنوي عتبات عاليات اعزام مي شوند، اختصاص دارد و داروهاي مورد نياز اين عزيزان نيز به صورت رايگان عرضه مي شود.
براساس اطلاعات كسب شده، زائراني كه به صورت انفرادي به كربلاي معلي سفر كرده اند، براي مداواي بيماري خود به مراكز درماني هلال احمر در عراق مراجعه مي كنند و در صورتي كه بيماري اين زائران اورژانسي باشد، تحت مداوا قرار مي گيرند و هزينه انجام مراحل درماني از آنان دريافت مي شود.
براساس اين گزارش، خدمات ويزيت، تزريقات، سرم ترابي، گچ گيري، تست قند خون، آزمايش خون، بخيه و نوار قلب و اتاق احيا در مراكز درماني هلال احمر براي زائران اعزامي از سوي سازمان حج و زيارت، رايگان انجام مي شود.
هم اكنون دو مركز درماني در كربلاي معلا، دو مركز در نجف اشرف، يك مركز در كاظمين و يك مركز در امامزاده سيد محمد كار خدمات رساني درماني را به زائران عتبات عاليات انجام مي دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران