تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو

تدابیر جدید برای ثبت«زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو

آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) در کربلا از اتخاذ تدابیر جدید برای ثبت «زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مركز مطالعات و تحقيقات آستان مقدس حسيني(ع) در كربلا از تحويل پرونده ثبت «زيارت اربعين» امام حسين (عليه السلام) در فهرست فرهنگي غيرمادي به سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد «يونسكو» خبر داد.
«عبدالامير القريشي» مدير مركز مطالعات و تحقيقات آستان مقدس حسيني(ع) در كربلا، گفت: پرنده ثبت زيارت اربعين به يونسكو تحويل داده شده است تا در بخش ميراث فرهنگي جهاني غيرمادي درج شود.
القريشي افزود: اين مركز با همكاري وزارت فرهنگ پرونده مهمانوازي و خدمات در مراسم اربعين حسيني را به پايان رساندند و اين اقدام با خواسته هاي سازمان جهاني يونسكو و كميته ميراث فرهنگي غيرمادي متناسب است.
وي ادامه داد: اين مركز پرونده ثبت «زيارت اربعين» را به هيئت دايمي عراق در يونسكو تحويل داده است و آن را به دبيرخانه ميراث فرهنگي يونسكو در پاريس بدهد.
مدير مركز مطالعات و تحقيقات آستان مقدس حسيني(ع) در كربلا، تاكيد كرد: اين پرونده به مرحله بررسي و بحث و ارايه به متخصصان و كارشناسان در كميته هاي تخصصي ميراث فرهنگي اين سازمان بين المللي داده خواهد شد.
وي همچنين از دبيرخانه آستان مقدس امام حسين(عليه السلام) براي حمايت و پشتيباني به منظور به پايان رساندن اين پرونده و تحويل آن به يونسكو قدرداني كرد.


| شناسه مطلب: 87952




اربعين



نظرات کاربران