کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است

کتابخانه حج و زیارت در قم یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های کشور است

یکی از بخش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم، کتابخانه تخصصی حج و زیارت است که تقریبا می‌توان گفت تنها کتابخانه‌ای است که سعی شده تمام کتاب‌های مربوط به حوزه حج و زیارت و موضوعات وابسته به آن در آن جمع‌آوری شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در قم جهت دستيابي به اهداف خود فعاليت‌هاي گسترده‌اي انجام داده است كه تجهيز و به روز رساني كتابخانه تخصصي حج و انتشار نشريات تخصصي در زمينه حج و زيارت و همچنين برگزاري نشست‌هاي تخصصي از مهمترين اين فعاليت‌ها است.
كتابخانه تخصصي حج و زيارت، يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در قم است كه در آغاز فعاليت مركز تحقيقات حج، در سال 1372، تأسيس و تاكنون گسترش قابل توجهي يافته است؛ به طوري كه مي‌توان از آن به عنوان مهم‌ترين و تخصصي‌ترين كتابخانه فعال در زمينه حج و زيارت در كشور ياد كرد.
تجهيز كتابخانه به برنامه كتابداري پارس آذرخش، خريد و فهرست‌نويسي بيش از 25000 هزار عنوان كتاب، قرار گرفتن اطلاعات كتب كتابخانه در معرض ديد كاربران اينترنتي بر روي پايگاه اطلاع‌رساني lib. ir و محيط استاندارد و مجهز، شرايط مساعدي را فراروي پژوهشگران اين حوزه براي بهره‌مندي از منابع و اسناد موجود در اين كتابخانه پديد آورده است. PDF سازي كتب كتابخانه به منظور عرضه آن در فضاي مجازي و سهولت هر چه بيشتر پژوهشگران براي استفاده از آنها، از ديگر اقدامات اين كتابخانه است كه تاكنون، بيش از 15000 عنوان كتاب، به صورت ديجتيالي، قابل عرضه به محققان است.
انتشار «فصلنامه ميقات فارسي» از پاييز سال ۷۱ آغاز گرديده و تاكنون 101 شماره از آن منتشر شده است. اين مجله به صورت تخصصي به موضوعات مرتبط با حج و زيارت پرداخته و مخاطبين خود را در ميان روحانيون، مديران و كارگزاران حج و عمره جستجو مي‌كند.
همچنين «دو فصلنامه ميقات عربي» به منظور توليد محتواي لازم براي مخاطبان عرب‌زبان از سال ۱۴۱۵ه‍. ق انتشار آن آغاز شده كه تعداد مجلدات منتشر شده از آن به عدد 49 رسيده است. فصلنامه‌هاي ميقات فارسي و عربي به صورت متمركز حوزه جغرافيايي كشور عربستان و تحولات مربوط به حج و زيارت و محتواي علمي مرتبط با آن را توليد و عرضه مي‌نمايد.
فصلنامه فرهنگ زيارت از ديگر توليدات پژوهشكده بوده كه اولين شماره آن به تابستان ۱۳۸۸ بازمي‌گردد و تاكنون بيش از 32 شماره از آن به علاقمندان عرضه گرديده است. اين فصلنامه با هدف تحت پوشش قراردادن مطالب مرتبط با زيارت و عتبات عاليات منتشر مي‌گردد.
دو فصلنامه علمي - پژوهشي «پژوهش نامه حج و زيارت» نيز با انتشار سه شماره، جايگاه ويژه اي در ميان نويسندگان و محققان اين حوزه پيدا كرده است.
كتابخانه تخصصي حج با بيش از 25000 هزار عنوان كتاب، ارائه خدمات پژوهشي به علاقمندان حوزه حج و زيارت در استان قم مي باشد. آدرس: 45 متري عمار ياسر، خيابان قدوسي، حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، طبقه 2، كتابخانه. تلفن 37186202 آدرس كانال رسمي كتابخانه در تلگرام : @hajvaziyarat




نظرات کاربران