وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر

وصف حال زائران هنگام وداع با کربلای سیدالشهدا + تصاویر

از خواسته‌های زائران اباعبدالله الحسین(ع) به هنگام وداع، این است که این آخرین زیارت آنان نباشد و دوباره بتوانند برای زیارت به بارگاه مطهر آن حضرت مشرف شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، از آداب زيارت، وداع در آخرين روز يا آخرين لحظات است. زائري كه چند روزي در جوار مرقد مقدّس امام حسين(ع) ميهمان بوده و بارها به زيارت آن حضرت مشرف شده است، چگونه مي‌تواند از شهر محبوب خود دل بكند؟!
ادب، اقتضا دارد كه زائر پس از اتمام ايام زيارت، براي خداحافظي به حرم مشرّف شود و ضمن سپاس، آرزوي خود را براي بازگشت دوباره اعلام كند و از خدا بخواهد كه دوباره توفيق زيارت را به او عطا كند كه خداحافظي هنگام برگشت، جزء آداب زيارت و نشانه احترام به صاحب خانه و صاحب مرقد است.
از خواسته‌هاي زائران اباعبدالله الحسين(ع) به هنگام وداع، اين است كه اين آخرين زيارت آنان نباشد و دوباره بتوانند براي زيارت به بارگاه مطهر آن حضرت مشرف شوند؛ اما آيا شرايط سني برخي افراد اين امكان را مي‌دهد تا توفيق تشرفي ديگر براي زائر فراهم شود.
زيارت وداع آدابي دارد كه سيد بن طاووس درباره آن مي‌گويد: مستحب است هروقت كه زائر از زيارت آن حضرت فارغ‏ شود و بخواهد از روضه مقدسه بيرون رود، خود را به ضريح بچسباند و آن را ببوسد و بگويد: السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَالِصَةَ اللَّهِ ... اما آيا هر زائري اين دعا را به هنگام وداع مي‌خواند؟
زائران هر كدام با زبان دل خود با امام حسين (ع) وداع مي‌كنند و كيست كه آرزو نداشته باشد براي دفعات متعدد توفيق تشرف به حرم مطهر اباعبدالله الحسين(ع) و آقا ابوالفضل العباس(ع) را در دل نداشته باشد.
زائري را مي بينم كه خداوند متعال را به مقام والاي امام حسين(ع) و ابوالفضل العباس(ع) قسم مي دهد تا به حق اين بزرگواران دعايش برآورده شود كه ان شاءالله دعايش برآورده خواهد شد.
وصف حال زائران هنگام وداع با آقا اباعبدالله الحسين(ع) با چند خط و نوشته حاصل نمي‌شود، اما همه زائراني كه براي وداع در بين‌الحرمين حاضر مي‌شوند اين شعر را زمزمه مي‌كنند:
الوداع اي حرم خون خدا/ الوداع پادشه كرب و بلا/ الوداع اي شهداي سر جدا/ الوداع گريه و شور و زمزمه/ الوداع شاه شهيد علقمه/ الوداع سينه زنا، گريه كنا/ الوداع عاشقاي كرب و بلا/ الوداع اي حرم امن خدا/ الوداع اي سرزمين نينوا/ الوداع اي سرزمين خاك و خون/ ناله انا اليه راجعون.




نظرات کاربران