امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان

امام کاظم علیه السلام سپر بلای شیعیان

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به روایتی از امام هفتم شیعیان، گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) رحمت الله الواسعه بودند که سپر بلای شیعیان شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، مراسم سخنراني و عزاداري بعثه مقام معظم رهبري كه هر شب پس از نماز مغرب و عشا در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار مي شود، شب گذشته حال و هواي ديگري داشت.
در شب شهادت امام موسي بن جعفر(ع)، زائراني كه براي زيارت قمي بني هاشم(ع) به حرم مطهر آن حضرت آمده بودند، با حضور پرشور خود در مراسم عزاداري كه به همين مناسبت از سوي دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد، شركت كردند و به مرثيه خواني و مديحه سرايي پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمين اويسي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) به بيان ابعاد شخصيتي و منحصر به فرد امام موسي بن جعفر(ع) پرداخت.
و با اشاره به روايتي از آن امام همام برگرفته از اصول كافي جلد يك صفحه 706، اين روايت را نشانه عطوفت و مهرباني آن حضرت دانست و تصريح كرد: امام موسي بن جعفر(ع)، «رحمت الله الواسعه» بودند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه امام كاظم(ع) سپر بلاي شيعيان شدند، گفت: آن حضرت مي فرمايند «خداى عز و جل بر شيعيان غضب كرد، پس مرا مخير ساخت كه يا من و يا آنها فدا شويم، بخدا من با دادن جان خودم ايشان را حفظ كردم».
حجت الاسلام والمسلمين اويسي در تبيين اين حديث، با بيان اينكه سه عامل براي سختي هاي مؤمن در زندگي وجود دارد، مهم ترين عامل را كه شامل غيرمعصومان مي شود، گناه خواند و گفت: مؤمن آثار سوء گناهانش را در همين دنيا مي بيند تا پاك و اهل بهشت شود.
وي عامل دوم و سوم را امتحان و ارتقاي درجه و آن دو را متعلق به انسان هاي معصوم دانست و با اشاره به عامل نخست، تصريح كرد: گناه سبب نزول بلا مي شود، اما عدم انجام گناه، سختي هاي زندگي را از بين مي برد و اسباب آسايش و راحتي را براي بنده مؤمن فراهم مي كند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در پاسخ به اين سئوال كه چرا در كشورهاي كافر كه گناه هم زياد است، بلا و عذاب نيست، اظهار داشت: خداوند در قرآن مي فرمايد «كسانى كه كافر شدند، مپندارند مهلتى كه به آنان مى‌دهيم برايشان خوب است، همانا به آنان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه (خود) بيفزايند و براى آنان عذابى خواركننده است».
حجت الاسلام والمسلمين اويسي افزود: انسان مؤمن با سختي ها پاك مي شود اما كافر در اين دنيا در آرامش و راحتي زندگي مي كند، اما در آخرت بي نهايت عذاب مي شود.
وي با اشاره به روايتي از امام علي(ع) ابراز كرد: آن حضرت مي فرمايند كه شيعيان ما اگر كارهايي را كه ما مي گوييم انجام ندهيد، انجام دهند، مبتلا به بلاهايي مي شوند تا آن بلاها گناهانشان را پاك كند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه از بخشش، نيكي و احسان به ديگران، زيارت حرم مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و خواندن نماز شب به عنوان عواملي نام برد كه سبب كاهش بار گناه مي شود و عذاب را افراد گناهكار مؤمن دفع مي كند.
وي همچنين با اشاره به حديثي قدسي، اظهار داشت: خداوند متعال از سه عامل نام مي برند كه اگر نبود، انسان ها به خاطر انجام گناهان آنچنان عذاب مي شدند كه استخوان هايشان خورد مي شد و آن سه عامل حيوانات بيابان، بچه هاي شيرخواره و افراد عابد هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران