برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود

برای نخستین‌بار ستاد اربعین در شهرستان‌ها فعال می‌شود

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: سال گذشته، ستاد اربعین شهرستانی نداشتیم امسال این را برای اولین بار است که فرمانداری‌ها در برگزاری این مراسم درگیر می‌شوند تا از ظرفیت شهرستان برای تقویت استان استفاده کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شهريار حيدري مديركل امور مرزي وزارت كشور گفت: براي برگزاري بهتر و باشكوه‌تر مراسم اربعين ۹۷، مسائل و مشكلات اين راهپيمايي عظيم در سال ۹۶ را بررسي كرديم وآنچه به عنوان نقاط ضعف، قوت و تهديد است را بررسي و احصاء كرديم، البته نقاط قوت كار در اربعين ۹۶ خيلي بالاتر از نقاط ضعف بود. به‌طور مثال: اگر امكانات بهداشتي، درماني و تردد، به عنوان نقطه ضعف در نظر گرفته شده است، لذا در سال ۹۷ اين موارد را حتما رفع مي‌كنيم. مثلا درنظر داريم در ناوگان هوايي تعداد پرواز‌ها بيشتر و منظم‌تر شود، البته ناوگان دريايي نيز به عنوان يك ظرفيت جديد است كه مي‌توانيم از آن در سال‌هاي آتي استفاده كنيم، گرچه طرف عراقي، گاهي اوقات به دليل عدم وجود قوانين، مقررات و يا اختيارات ممكن، شايد مشكلاتي را ايجاد كند كه به هيچ وجه از روي تعمد نيست، اما واقعيت اين است كه نقاط مثبت اربعين به حدي گسترده و وسيع بود كه نقاط ضعف در كنارش اصلا معنا ندارد.
وي افزود: ستاد اربعين، براي سال ۹۷ برنامه ريزي‌هاي لازم را انجام داده است، به زودي دستورالعمل‌ستاد‌هاي استاني را ابلاغ مي‌كنيم كه با اصلاح برخي شرح وظايف همراه است. سال گذشته، ستاد اربعين شهرستاني نداشتيم امسال اين را براي اولين بار است كه فرمانداري‌ها در برگزاري اين مراسم درگير مي‌شوند تا از ظرفيت شهرستان براي تقويت استان استفاده كنند.
مديركل امور مرزي وزارت كشور افزود: تقريباً همه ۱۲ كميته ستاد اربعين فعال شده‌اند، اولين جلسه برگزاري مراسم پياده روي اربعين سال ۹۷ را دو هفته بعد از اتمام برنامه اربعين ۹۶ آغاز كرديم. اصلا هيچ توقفي براي برگزاري مراسم پياده روي اربعين ۹۷ نداشتيم، هفته جاري هم جلسه ۴ آن را برگزار خواهيم كرد. تفاهم نامه‌اي آماده كرديم و منتظريم طرف مقابل هر چه زودتر تا قبل از پايان ارديبهشت اين تفاهم نامه را امضا كند و كميته‌هاي استاني در اين زمينه فعال شده اند، كميته‌هاي شهرستاني هم بعد از ابلاغ دستورالعمل از روز ۲۱ فروردين به‌بعد فعال خواهند شد.
حيدري درباره پذيرايي از زايران اتباع خارجي پاكستاني و افغانستاني گفت: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي هماهنگي اين امر صورت گرفته است و يكي از آيتم‌هايي كه به مراسم اربعين سال ۹۷ اضافه شده است، همين هماهنگي براي پذيرايي مناسب از زائران غيرايراني است. سال گذشته حجم قابل توجهي از اتباع خارجي در اين مراسم حضور داشتند. پيش‌بيني كرده‌ايم، زائران ديگر كشور‌ها بدون هيچ مشكل و توقفي از مرز ايران براي حضور در اين مراسم گذر كنند.
مديركل امور مرزي وزارت كشور با اشاره به رشد ۵۰ درصدي حضور زائران در مراسم اربعين ۹۶ نسبت به سال قبل گفت: امسال آمادگي كامل براي حضور هر تعداد مسافر در مراسم اربعين را داريم. ممكن است از كشور‌هايي مثل افغانستان، پاكستان، آذربايجان و تركيه پرواز هوايي‌شان براي مراسم اربعين را تقويت كنند. ايران به‌عنوان كشوري كه محل ترانزيت زائران است، پيش‌بيني‌هاي لازم را كرده و آمادگي هم دارد. به طور مثال: در مراسم اربعين سال ۹۶ اگر در مرز پاكستان براي زائران اين كشور توقف داشتيم در داخل اين كشور بود و در ايران نبود كه باز هم با همكاري ايران ظرف كمتر از ۲۴ ساعت مشكل حل شد و زائران پاكستاني هم به سلامت از مرز ما هم عبور كردند و برگشتند.


| شناسه مطلب: 88051




عتبات اربعين



نظرات کاربران