چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟ چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟

چرا امام حسین در روز عاشورا از دشمن طلب آب کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین اویسی با بیان اینکه برخی طلب آب کردن امام حسین(ع) از دشمن را یک نوع نقص می دانند و منکر آن می شوند، به شبهه مطرح شده در این زمینه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين اويسي در جلسه توجيهي روحانيان و مداحان كاروان هاي زيارتي عتبات عاليات در پاسخ به شبهه عدم امكان تقاضاي آب كردن امام حسين(ع) در روز عاشورا از لشكر دشمن، مطالبي را بيان كرد.
وي با بيان اينكه از منابع تاريخي و روايي چنين استفاده مي شود كه امام حسين(ع) در روز عاشورا از دشمن، براي خود و فرزندش حضرت علي اصغر(ع) آب طلب كرد، افزود: برخي اين درخواست را يك نوع نقص مي دانند و معتقدند كه امكان ندارد حضرت از دشمن طلب آب كرده باشد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا متذكر شد: ما معتقديم كه امام سرچشمه حيات است و هيچ گاه محتاج خلق نيست و مي دانيم كه فعل امام فعل خداوند است و همانطور كه در تمام افعال خدا حكمت وجود دارد، در طلب آب كردن امام حسين(ع) از دشمن نيز حكمت وجود دارد.
وي با بيان اينكه حضرت سيدالشهدا(ع) تقاضاي آب از دشمن، هيچ نقصي را متوجه امام(ع) نمي كند، تصريح كرد: با توجه به اين كه امامان(ع) براي هدايت انسان ها به امامت برانگيخته شدند، آن حضرت مي خواست با نمايش تشنگي كودك شيرخوار، حس ترّحم را در دشمن احيا و اسباب هدايت آن ها را فراهم كند.
حجت الاسلام والمسلمين اويسي با تأكيد بر اينكه امام حسين(ع) در صدد اتمام حجت بودند، تا در قيامت براي لشگريان ابن سعد در مورد بستن آب، هيچ عذري باقي نماند، افزود: آن حضرت با نمايش فرزند خردسالش به عالم، مي خواستند رذالت دشمنان را اثبات كنند.




نظرات کاربران