همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد

همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد

سوم اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت شیخ بهایی است؛ شاعر و نویسنده‌ی عارف‌مسلکی که در ریاضیات و مهندسی هم زبان‌زد روزگار خویش بود. بدین مناسبت شعری زیبا از ایشان تقدیم می‌شود.

پايگاه اطلاع رساني حج:
همه شب نماز خواندن،همه روز روزه رفتن
همه ساله از پي حج سفر حجاز كردن
زمدينه تا به كعبه سر وپابرهنه رفتن
دو لب از براي لبيك به گفته باز كردن
شب جمعه ها نخفتن،به خداي راز گفتن
ز وجود بي نيازش طلب نياز كردن
به مساجد و معابد همه اعتكاف كردن
ز ملاهي و مناهي همه احتراز كردن
به حضور قلب ذكر خفي و جلي گرفتن
طلب گشايش كار ز كارساز كردن
پي طاعت الهي به زمين جبين نهادن
گه و گه به آسمان ها سر خود فراز كردن
به مباني طريقت به خلوص راه رفتن
ز مبادي حقيقت گذر از مجاز كردن
به خدا قسم كه هرگز ثمرش چنين نباشد
كه دل شكسته اي را به سرور شاد كردن
به خدا قسم كه كس را ثمر آنقدر نبخشد
كه به روي نااميدي در بسته باز كردن


بهاءالدين، محمدبن حسين عاملي، عالم و دانشمند بزرگ و گرانقدر جهان اسلام، روز هشتم اسفندماه سال ۹۲۵ (هـ. ش) در منطقه «رودان» جبل عامل، واقع در لبنان امروزي و در روستايي به نام «جباع» متولد شد. وي در ۱۳ سالگي همراه پدرش به ايران آمد. شيخ بهايي در ايران عصر صفوي باليد و در اندك زماني به دليل هوش و فراست ذاتي، پله‌هاي ترقي را در عرصه علم ودين پيمود.
وي از ۵۳ سالگي تا زمان وفاتش، در هشتم شهريور سال ۱۰۰۰ (هـ. ش)، منصب شيخ الاسلامي اصفهان را، در عهد شاه عباس صفوي، بر عهده داشت. شيخ بهايي عالمي جامع و پركار بود. بيش از صد اثر تأليف شده او نشان مي‌دهد كه شيخ بهايي بر بيشتر علوم دوران خود تسلط كافي داشته است.


| شناسه مطلب: 88126




مناسبت‌ها



نظرات کاربران