پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات

پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در توسعه عتبات عالیات

استاد دانشگاه شهید بهشتی از پیچیدگی‌های معماری و شهرسازی در گسترش و توسعه عتبات و عالیات خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اكبر حاج ابراهيم زرگر در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا كه به سبب جمعيت زياد زائران، سرعت در توسعه عتبات عاليات ضروري و مورد نياز است پيچيدگي‌هايي در معماري و شهرسازي ايجاد شده است.
وي افزود: صحن جامع رضوي به منظور ارائه خدمات به زوار آستان قدس رضوي براي زمان‌هاي پر ازدحام ساخته شده، اما در سرما و گرما تردد و استفاده از اين صحن براي زائران دشوار است كه ازپيچيدگي‌ها در معماري و شهرسازي است.
زرگر با اشاره به افزايش زائران اربعين حسيني به حدود ۳۰ ميليون نفر گفت: صحن‌هاي امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مسقف شده كه باعث از بين رفتن فضاي باز حرم و منظره گنبد شده است هر چند اكنون در فكر ترفيع گنبد هستند.
اين استاد معماري دانشگاه افزود: توجه به آسايش و خدمت رساني به زائران در كنار حفظ معنويت فضا‌هاي اسلامي از جمله اين پيچيدگي هاست.
زرگر با بيان اينكه شهر‌هاي مقدس با مركزيت حرم‌هاي شريف گسترش يافته اند، گفت: اكنون به سبب تعداد زياد زائران برخي از نماد‌هاي اين شهر‌هاي مقدس تحت تاثير توسعه عتبات عاليات ناديده گرفته شده اند.
وي خواستار توجه مسئولان به معماري اسلامي در هنگام توسعه عتبات عاليات و ارائه خدمات و تامين رفاه زائران شد.
خبرگزاري صداوسيما


| شناسه مطلب: 88154




بازسازي عتبات



نظرات کاربران