جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود

جلسات رمضانیه حج برگزار می‌شود

مدیرآموزش معاونت فرهنگی بعثه از برگزاری جلسات رمضانیه ویژه حجاج و زائران حج خبر داد و گفت: محور این جلسات تفسیر آیات حج، اسرار حج، دعا و نیایش است و با توجه به اینکه حجاج سال‌‌های قبل و زائران سال جاری و خانواده‌هایشان حضور می‌یابند جلسه پرمعنویتی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت‌و‌گو با ايكنا؛ به بيان آخرين اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگي حج ۹۷ پرداخت و اعلام كرد: روحانيان كاروان‌هاي حج تعيين و اعلام شده‌اند و معين‌ها نيز مشخص شده‌اند.
وي اعلام كرد: همايش سراسري روحانيان و معينه‌هاي حج ۹۷ روز پنج‌شنبه هفته جاري (ششم ارديبهشت ماه) در جامعه‌الزهراء قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام احمدي افزود: مجموع كساني كه به عنوان روحاني و دستيار روحاني و معينه در حج حضور خواهندداشت حدود ۸۵۰ نفر هستند كه از اين تعداد ۱۸۰ نفر بانوي معينه و مسئول در حج حضور دارند. سال گذشته تعداد بانوان زائر حج بيشتر بود اما امسال تعداد آقايان زائر بيشتر است.
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه در ادامه گفت: سال گذشته برنامه‌هاي متفاوتي نسبت به گذشته اجرا و امسال نيز از تجربه سال گذشته كه اولين سال بعد از تعطيلي حج بود استفاده كرديم و شكل اجراها را تغيير داده و بيشتر به سمت اجراي برنامه‌هاي فرهنگي با محوريت كاروان‌ها و مجموعه‌ها رفتيم.
وي از ايجاد تغييراتي در برنامه‌هاي فرهنگي بانوان نيز خبر داد و گفت: در حج سال جاري برخي از هتل‌هاي بزرگي كه جمعيت كاروان‌ها در آنجا زياد است مبلغه براي پاسخگويي به نياز بانوان زائر حضور خواهد داشت. در جلسات آموزشي در داخل ايران نيز علاوه بر برنامه‌هاي مشترك برنامه‌هاي ويژه‌اي براي بانوان ديده شده كه با حضور معينه و پزشك متخصص بانوان مطالب ويژه بانوان به آنها آموزش داده‌ مي‌شود.
حجت‌الاسلام احمدي افزود: براي زائراني كه تحصيلات پايين‌تر دارند نيز جلسات اضافه ديده شده تا آموزش‌هاي بيشتري ببينند. آموزش‌هاي مجازي و تهيه برنامه‌هاي آفلاين و آنلاين نيز در حال انجام است.
وي اضافه كرد: آموزش‌هاي كاروان‌ها آغاز شده اما بعد از ماه رمضان در همه شهرهاي بزرگ و مراكز استان جلسات متمركز شروع مي‌شود.
مديرآموزش معاونت فرهنگي بعثه از برگزاري جلسات رمضانيه ويژه حجاج و زائران حج نيز خبر داد و گفت: اين برنامه سال‌ قبل در برخي از استان‌ها از جمله مشهد (پنج تا ۱۰ شب) برگزار شد. امسال نيز قرار شده جدي‌تر و در مراكز استان ها برگزار شود.
وي در پايان گفت: محور اين جلسات تفسير آيات حج، اسرار حج، دعا و نيايش است و با توجه به اينكه حجاج سال‌‌هاي قبل و زائران سال جاري و خانواده‌هايشان حضور مي‌يابند جلسه پرمعنويتي است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران