شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان

شخصیت شناسی‌انسان از دیدگاه امیر بیان

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از همت، راستگویی، شجاعت و عفت به عنوان چهار ملاک ارزشی شناخت شخصیت هر انسان از دیدگاه امام علی(ع)، نام برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين صمدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در سرداب علقمي حرم مطهر قمر بني هاشم(ع) و در جمع زائران حسيني به شخصيت شناسي انسان از ديدگاه امير بيان حضرت علي(ع) پرداخت.
وي با بيان اينكه ارزش انسان به اندازه همت او است، افزود: انسان تا هنگامي كه به توانايي ها و قابليت هاي ذاتي خود پي نبرد و به گوهر ارزشمند كرامت خود واقف نگردد نمي تواند در مسير تكامل و تعالي گام بردارد و آن قابليت ها را به فعليت برساند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا رسيدن به درجات عالي را مورد درخواست و پسند هر انساني عنوان كرد و اظهار داشت: همت سبب رسيدن انسان به رشد و درجات عالي است؛ بنابراين هر انساني بايد از خداوند همت بلند بخواهد كه از رهيافت همت بلند، پيشرفت حاصل مي شود.
وي با اشاره به اين روايت امام علي(ع) كه مي فرمايند «دانا كسي است كه قدر خود را بشناسد و در ناداني مرد اين بس كه پايه (ارزش) خويش را نشناسد»، گفت: راستگويي دومين ملاكي است كه شخصيت هر انساني را شكل مي دهد كه انسان با شخصيت هرگز دروغ نمي گويد.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي از شجاعت به عنوان سومين ملاك شناخت شخصيت انسان از منظر امام علي(ع) نام برد و اظهار داشت: شجاعت انسان در بي اعتنايي به مسائل دنيايي است.
وي با بيان اينكه عفت يك انسان مسلمان به اندازه غيرت او است، گفت: همانطور كه خوشايند كسي نيست به ناموس او چشم داشته باشند، خودش هم نبايد به ناموس ديگران نظر كند.




نظرات کاربران