بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه

بازدید دانشجویان از یکی از قدیمی ترین مساجد دنیا در کوفه

یکی از برنامه های پیش بینی شده برای کاروان های دانشگاهی در نجف،بازدید از شهر کوفه و اماکن تاریخی و مذهبی آن است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، يكي از برنامه هاي پيش بيني شده براي كاروان هاي دانشگاهي در نجف،بازديد از شهر كوفه و اماكن تاريخي و مذهبي آن است.كوفه يكي از شهرهاي كشور عراق است. اين شهر در ۱۷۰ كيلومتري جنوب بغداد و در استان نجف واقع شده‌است. مسجد كوفه كه در قرن ۷ ميلادي ساخته شده‌است از بناهاي مهم اين شهر و زيارت‌گاه شيعيان است. اين شهر مدتي پايتخت علي بن ابيطالب(ع) بود و به همين دليل به همراه سامرا، كربلا، كاظمين و نجف جايگاه ويژه‌اي در نزد شيعيان دارد.
روز گذشته كاروان دانشجويي عمار تهران اماكن زيارتي شهر كوفه را زيارت كردند. كوفه داراي مكان‌هاي زيادي است كه در اسلام و نزد شيعه داراي اهميت زيادي هستند. مسجد كوفه مهمترين اين بناها است كه از قديمي ترين مساجد دنيا بوده و محل دفن مسلم بن عقيل و مختار ثقفي است. اين مسجد همچنين محلي است كه علي ابن ابيطالب(ع) در آن مورد حمله ابن ملجم قرار گرفت. مقبره زيد بن علي(ع) نيز در كوفه قرار دارد.
مسجد حنانه در كوفه محلي است كه راس حسين ابن علي(ع) چندين روز در اين مسجد قرار داشت. همچنين خانه علي ابن ابيطالب(ع)، مقبره كميل ابن زياد و ميثم تمار نيز در كوفه قرار دارد.
كاروان دانشجويي عمار ابتدا با حضور در مسجد حنانه، مقام راس الحسين(ع) را در اين مسجد زيارت كردند. سپس با حضور در مزار كميل ابن زياد نخعي و ميثم تمار، به ياران اميرالمومنين علي(ع) اداي احترام كردند.
از ديگر برنامه هاي دانشجويان در اين روز، بازديد از مسجد كوفه و انجام اعمال آن بود.زائران دانشجو بعد از انجام اعمال اين مسجد، به زيارت جناب مسلم بن عقيل، هاني بن عروه و مختار ثقفي رفتند و سپس نماز مغرب و عشا را به جماعت در مسجد كوفه به جاي آوردند و در پايان به محل اسكان خود در نجف اشرف بازگشتند.


| شناسه مطلب: 88192




عتبات نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران