پنجشنبه|31 خرداد 1397|06 شوال 1439|21 June 2018
زمان انتشار: 1397/02/07 - 13:46 |

مدير عمليات شمسا در عراق تشريح كرد؛

شرايط حمايت از كالاي ايراني در كشور عراق و تحقق شعار سال

مدير ستاد عملياد شمسا در عراق با اشاره به تلاش اين ستاد در راستاي تحقق شعار حمايت از كالاي ايراني، مجموعه انتظاراتي را كه در اين زمينه وجود دارد، مطرح كرد.
مرتضي نصراللهي در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، با اشاره به انتخاب شعار امسال از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمايت از كالاي ايراني»، به بيان اقدامات ستاد شمسا در راستاي تحقق شعار سال پرداخت و مجموعه انتظاراتي را كه در اين زمينه وجود دارد، مطرح كرد.

وي با اشاره به هدف كلان تعيين شده از سوي مقام معظم رهبري مبني بر استفاده از اجناس ايراني براي زائران ايراني در خارج كشور، افزود: مسئولان حج و زيارت و شمسا اين هدف را دنبال مي كنند و حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نيز بر استفاده از اجناس ايراني تأكيد ويژه دارند.

مدير ستاد عمليات شمسا در كشور عراق گفت: در ايام نوروز 70 درصد كار توزيع ميوه و اقلام خوراكي از سوي اين ستاد صورت گرفت و اكنون تمام تلاش خود را به كار بسته ايم تا بعد از ماه مبارك رمضان، 100 درصد انتخاب، خريد و توزيع اقلام مورد نياز را خودمان انجام دهيم.

وي با بيان اينكه در بحث ميوه، لوازم اوليه صبحانه و نوشيدني ها با شركت هاي ايراني وارد مذاكره شده ايم و در حال حاضر از يك نوع مارك ماست داخلي براي تغذيه زائران استفاده مي كنيم، اظهار داشت: متأسفانه شركت هاي ايراني حاضر در بازار عراق شركت هاي توانمندي نيستند.

نصراللهي با اشاره به اينكه از يك طرف شركت هاي توانمندي در بازار عراق حضور ندارند و از طرف ديگر، شاهد تقلب بسيار شديدي در بازار عراق هستيم، گفت: تركيه وارد بازار عراق شده است، در حالي كه برخي اجناس تركي بسيار بي كيفيت و برخي ديگر داراي كيفيت مناسبي است.

وي يادآور شد: در حال حاضر تنها 60 درصد قدرت انتخاب دست ما است و از طرفي شركت هاي توانمندي در بازار عراق حضور ندارند، اما در نظر داريم كه پس از ماه مبارك رمضان صد درصد كار تهيه دورچين شامل ميوه و اقلام صبحانه و توزيع آن را خودمان مديريت و اجرا كنيم.

مدير ستاد عمليات شمسا در عراق خاطرنشان كرد: در صورتي مي توانيم از كالاي ايراني حمايت كنيم كه شركت هاي توانمند در اين كشور حضور يابند و به توليد كالاهاي ايراني و فروش آن بپردازند.

وي افزود: اگر حضور شركت هاي تجاري ما براي سرمايه گذاري در كشور عراق به درستي برنامه ريزي شود مي توانيم تمام اقلام خود را از كالاي ايراني انتخاب كنيم اما متأسفانه شركت ها به شكل مستمر و دائمي به بازار عراق توجه نكرده اند كه اين يكي از اشتباهات استراتژيك ما است.

نصراللهي تصريح كرد: در صورتي كه شركت هاي ايراني به سرمايه گذاري در كشور عراق ترغيب نشوند، ما ناچار به خريد اقلام مورد نياز خود از اجناس غير ايراني هستيم چرا كه ما يك شركت مجري خدماتي هستيم و نمي توانيم تعداد كاروان هاي زيارتي را پيش بيني كنيم.

مدير ستاد عمليات شمسا در عراق گفت: زيارت در كشور عراق مانند حج و عمره نيست كه در بازه زماني معين و با تعداد زائران مشخص انجام شود، اينجا ما مجبوريم خريدها را به تاريخ روز انجام دهيم.

وي با اشاره به نمايشگاهي كه سال گذشته از سوي كنسولگري ايران در كربلا برگزار شد، گفت: متأسفانه هيچ يك از شركت هاي تواناي ايراني براي ورود به بازار عراق در اين نمايشگاه حضور نداشتند و به گفته مسئولاني عراقي، شركت هاي ايران نتوانستند از موقعيت بازار غذايي عراق استفاده كند.

نصراللهي با بيان اينكه با برنامه ريزي صحيح مي توانيم كشور عراق را به عنوان بازار دوم ايران در نظر بگيريم، گفت: در حال حاضر ماهي، حبوبات، روغن و برخي اقلام مورد نياز ديگر ما از ايران تهيه و وارد عراق مي شود و مردم اين كشور راضي تر هستند كه از اجناس ايراني با كيفيت خوب استفاده كنند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در ايام اربعين بيست ميليون زائر در كربلا و نجف حضور دارند و در ايام غير اربعين نيز يك چهارم اين تعداد حضور دارند، يك بازار 25 ميليوني براي طول سال داريم كه اگر نتوانيم از اين فرصت استفاده كنيم، تركيه، كويت و عربستان استفاده خواهند كرد.

برچسب ها:شعار سال - كربلا - حمايت از كالاي ايراني


نظرات
    فــــرم ورود اطلاعات:
    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    پست الکترونيک:
    با استفاده از آدرس پست الکترونيک با ما در ارتباط باشيد
    نظرات:

    کد:

    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    نام گیرنده:
    پست الکترونيک گیرنده:

    موضوع: