حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر

حق مداری، بصیرت و شجاعت سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از حق مداری، بصیرت و شجاعت به عنوان سه ویژگی برجسته حضرت علی اکبر(ع) نام برد و فضایل ایشان را بی شمار خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر صمدي يزدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام حسين(ع) با تبريك روز ميلاد حضرت علي اكبر(ع) فضايل ايشان را بي شمار خواند و به بيان برجسته ترين ويژگي هاي آن حضرت پرداخت.
وي با بيان اينكه حضرت علي بن الحسين(ع) در 11 شعبان سال 34 هجري قمري در مدينه ديده به جهان گشود و مادر بزرگوار ايشان ليلا دختر ابي مره است، گفت: آن حضرت در سال 61 هجري و در حادثه كربلا به شهادت رسيدند در حالي كه 26 يا 27 سال از عمر مباركشان مي گذشت.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا افزود: درباره سن آن حضرت و اينكه ايشان پسر بزرگ اباعبدالله الحسين(ع) بودند يا فرزند امام سجاد(ع)، نقل هاي مختلف وجود دارد، اما ايشان شخصيت بسيار برجسته و والايي داشتند و از نظر اصالت خانوادگي، تربيت و وراثت، شخصيتي كم نظير بودند.
وي نخستين ويژگي برجسته حضرت علي اكبر(ع) را حق مداري ايشان خواند و با بيان اينكه آن حضرت بر مدار حق تصميم مي گرفتند و حركت مي كردند و هراسي از مرگ نداشتند، عنوان كرد: اگر انسان به دستورات حق، واجبات و برنامه هاي ديني عمل كند، حيات و ممات براي او يكسان خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي خاطرنشان كرد: امام علي(ع) در روايتي نوراني مي فرمايند كه اگر انسان واجبات را انجام دهد و در برابر دستورات الهي كوتاهي نكند و مراقب باشد كه حرام خدا را انجام ندهد و بعد به امور مستحبي بپردازد، ديگر برايش مهم نيست مرگ به سراغ او بيايد يا او به سراغ مرگ رود.
وي ديگر ويژگي برجسته حضرت علي اكبر(ع) را بصيرت خواند و گفت: سزاوار است كه از رهگذر آشنايى با شخصيت و ويژگى‌هاى اين جوان برومند و رشيد و با صلابت، از او درس جوان‌مردى و مقاومت و ايمان و ادب بياموزيم و نسلى را تربيت كنيم كه پوياى راه نورانى آن شهيد باشد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا از شجاعت به عنوان ديگر ويژگي برجسته جوان رشيد اباعبدالله الحسين(ع) نام برد و اظهار داشت: حضرت علي اكبر(ع) پس از قمر بني هاشم(ع)، شجاع ترين فرد از ياران امام حسين(ع) و نخستين شهيد از بني هاشم در روز عاشورا بود.




نظرات کاربران