زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند

زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: امسال زائران اربعین علاوه بر صحن حضرت زهرا (س) در شهر‌های سامرا و کاظمین نیز اسکان داده می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات، در مراسم تشريح برنامه‌ها و اهداف كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين كه امروز(يكشنبه) برگزار شد، اظهار كرد: ستاد مركزي اربعين حدود ۴ سال است كه با تدبير رهبري به وزارت كشور سپرده شده است.
وي در ادامه تصريح كرد: در مراسم اربعين 96، حدود ۳ ميليون ايراني در كنار ساير زائران از سراسر دنيا حضور داشتند و خدمات مورد نياز را چه داخل كشور و در مرز‌ها و چه در داخل كشور عراق دريافت كردند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خاطرنشان كرد: كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين بايد موضوعاتي چون آب شرب مورد نياز زائران اربعين، اسكان زائران، امنيت، تغذيه، تقسيم بندي جغرافيايي زائران و مواردي از اين دست را بررسي و براي ارائه خدمات مورد نياز زائران در موارد فوق برنامه ريزي كند.
پلارك در ادامه يادآور شد: اسكان زائران در مراسم اربعين 97 در صحن حضرت زهرا(س) انجام خواهد شد و همچنين جمعيت قابل توجهي از زائران در بيوت عراقي‌ها اسكان خواهند يافت و همچنين در مراسم اربعين سال‌هاي آينده از ظرفيت شهرهاي سامرا و كاظمين نيز براي اسكان زائران بهره‌مند خواهيم شد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اضافه كرد: سال گذشته يك صد هزار زائر مراسم اربعين توسط سپاه اسكان داده شدند و مسئوليت ساماندهي و درجه بندي و جانمايي بيش از يك هزار و 800 موكب در مرز‌هاي هر دو كشور ايران و عراق با كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين بود.
پلارك تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد تا با برقراري هماهنگي بيشتر ميان دستگاه‌هاي عضو كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين، فضاي بهتري را براي ارائه خدمات به زائران مراسم اربعين سال ۹۷ ارائه كنيم.


| شناسه مطلب: 88251




اربعين



نظرات کاربران