آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر

آغاز خدمت‌رسانی به زائران اربعین از 28 مهر

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین با اعلام زمان‌بندی برنامه‌های کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی گفت: ارائه خدمات به زائران حسینی از 28 مهر تا 13 آبان صورت می‌گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري فارس جمشيد گودرزي قائم مقام ستاد بازسازي عتبات در امور اربعين در اولين جلسه كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين با اشاره به جدول زمان‌بندي اجراي برنامه‌هاي اين كميته اظهار داشت: بر اساس پيش‌بيني‌ها مقدمات فعاليت‌هاي اربعين حسيني از ابتداي ارديبهشت آغاز شده است كه دريافت مقدمات كاري و صدور مجدد پروانه‌ها تا سوم مهرماه ادامه دارد.
وي به سهميه‌بندي استان‌ها براي فعاليت‌هاي اربعين اشاره كرد و افزود: 9 قرارگاه پيش‌بيني شده است كه 5 قرارگاه در عراق و چهار قرارگاه در مرز ايران و عراق است كه مسئوليت فرماندهان قرارگاه‌ها تعيين و ابلاغ مي‌شود تا اقدامات اجرايي را به نحو خوبي پيش ببرند.
گودرزي با بيان اينكه همايش‌هاي استاني با قرارگاه‌هاي عملياتي اسكان و تغذيه برگزار مي‌شود خاطر نشان كرد: براي هراستان زمان‌بندي در دو نوبت اول تيرماه تا دهم مهر‌ماه به منظور توجيه موكب‌داران اربعين در سطح استان صورت مي‌گيرد. همچنين نيازسنجي با هماهنگي استان‌ها از زمين تا ساير امكانات در مرز يا استان‌هاي عراق بايد توسط هر استان اعلام شود تا نيازها به قرارگاه اسكان و تغذيه اطلاع‌رساني شود.
وي به برگزاري جلسات مشترك ايران و عراق با استان‌هاي معين از 15 تير تا اول مردادماه اشاره كرد و گفت: براي ويزاي خادمان نيز هماهنگي‌هايي صورت مي‌گيرد تا بر اساس ظرفيت و سهميه هر استان خدمات مشخص و ابلاغ شود.
گودرزي با بيان اينكه ليست اطلاعات خادمان براي صدور ويزا و مشخصات خودروها براي انتقال نيز بايد تهيه شود خاطر نشان كرد: زمين‌هاي پيشنهادي براي راه‌اندازي موكب‌ها از شهريور تا اواخر مهرماه تحويل داده مي‌شود. همچنين اعزام خادمان و خروج كالا و امكانات از 10 مهرماه تا 23 مهرماه مصادف با 22 محرم تا 5 صفر صورت مي‌گيرد كه از 28 مهرماه تا 13 آبان‌ماه عمليات ارائه خدمات آغاز مي‌شود.
وي با اشاره به زمان جمع‌آوري موكب‌ها و انتقال امكانات گفت: از 13 تا 15 آبان مصادف با 25 تا 27 صفر امكانات جمع‌آوري و منتقل مي‌شود و 30 صفر گزارش نهايي اقدامات موكب‌ها جمع‌بندي خواهد شد.
گودرزي با اشاره به مراسم تقدير از موكب‌داران و خادمان اربعين تصريح كرد: در هر استان تا 30 آذرماه از موكب‌داران و خادمان اربعين تجليل مي‌شود.
در ادامه نيز نمايندگان هر نهاد و سازمان پيشنهادات خود را براي ارائه خدمات بهتر به زائران اربعين بيان كردند.


| شناسه مطلب: 88252




اربعين



نظرات کاربران