تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود

تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود

استاندار ایلام گفت: تکمیل زیرساخت ها و پروژه های مختلف مرتبط با اربعین به هیج عنوان نباید تعطیل شود و دستگاهها از هم اکنون نسبت به برنامه ریزی و انجام فعالیت های خود در ایام اربعین اقدام کنند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، قاسم سليماني دشتكي درنشست ستاد اربعين با بيان اينكه در سال گذشته اعتبارات خوبتكميل زيرساخت هاي اربعين نبايد تعطيل شودي براي تكميل زيرساخت هاي اربعين اختصاص يافت افزود: با تلاش مسئولان استان بيش از 98 ميليارد اعتبار براي تكميل زيرساخت ها و 17 ميليارد اعتبار نقدي براي اربعين تخصيص يافت.
وي افزود: با توجه به تمهيدات بسيار خوبي كه در سال گذشته براي تردد زوار اربعين صورت گرفت هيچ تردد غير قانوني و غير مجاز از مرز مهران صورت نگرفت و نظم و امنيت بسيار خوبي در اين ايام حاكم شد.
سليماني دشتكي با تأكيد بر تدوين طرح جامع سند اربعين خاطر نشان كرد: دستگاههاي مختلف بايد طرح و برنامه هاي خود در اربعين را احصاء و برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت خود را در قالب يك سند تخصصي تدوين كرده و با تشكيل يك كميته تلفيق اسناد تمام دستگاهها جمع آوري شده و يك سند جامع در بحث اربعين تدوين شود.
استاندار ايلام يادآور شد:سند جامع اربعين بايد با محوريت مردمي كردن كنگره بزرگ اربعين تدوين شود و نقش اصلي را مردم در بحث اربعين ايفاكنند.
وي با بيان اينكه دستگاههاي دولتي بايد نسبت به ايجاد زيرساخت ها و رفع مشكلات در اين زمينه اقدام كنندگفت: همچنين در اين سند برنامه ريزي هاي امنيتي، جانمايي ايستگاههاي صلواتي و موكب ها و برنامه هاي چند گانه تدوين شود كه در صورت باز بودن يا بسته بودن مرز خسروي و يا راه اندازي مرز چيلات چه اقداماتي بايد صورت گيرد.
سليماني دشتكي با انتقاد از تعطيلي برخي از پروژه هاي زير ساختي اربعين تأكيد كرد : هيچ يك از پروژه هاي زيرساختي و راه هاي اربعين نبايد تعطيل شود و دستگاههاي مربوطه بايد نظارت مستمر بر اين پروژه ها را داشته باشند.
وي ارائه يك طرح امنيتي قوي، مكاتبه در خصوص اختصاص رديف اربعين به استان از هم اكنون براي پيگيري اقدامات و زيرساخت هاي اربعين و تشكيل كميته حمل و نقل اربعين براي ارزيابي مشكلات و خلاء هاي موجود و اتخاذ تصميمات براي ايام اربعين از جمله اقدامات عملياتي در اين خصوص دانست .


| شناسه مطلب: 88254




اربعين



نظرات کاربران