طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد

طرح جامع اربعین در مرز شلمچه تصویب شد

طرح جامع اربعین حسینی در مرز شلمچه به منظور پذیرایی منسجم و روان سازی تردد زائران ایرانی و خارجی، روز دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی خوزستان به تصویب رسید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در طرح جامع اربعين حسيني در شلمچه ، محل و چگونگي استقرار مواكب مردمي ، مسيرهاي دسترسي به پايانه ، محل استقرار مراكز درماني و امداد نجات ، حمل و نقل و نحوه پشتيباني از مواكب ، تامين سرويس بهداشتي و... توسط مشاور طرح به تفصيل مطرح شد.
معاون انتظامي،امنيتي استاندار خوزستان دراين نشست كه با حضور اعضاي ستاد اربعين خوزستان در سرسراي شهيد رجايي استانداري برگزار شد گفت: چنانچه انتقادها و پيشنهادهايي براي اصلاح طرح جامع شلمچه وجود داشته باشد در كميته زيرساخت ستاد اربعين مطرح مي شود.
قدرت اله دهقان افزود:با تصويب طرح جامع شلمچه ، چارچوب وظايف هركدام از دستگاه هاي اجرايي و پشتيبان و نحوه خدمات رساني به زائران ، تامين آب ، برق ، تلفن و ... مشخص شده و از موازي كاري و برخي ناهماهنگي و بي نظمي كه به حركت عظيم كاروان هاي اربعين حسيني لطمه مي زند جلوگيري، و امكان خدمت رساني بهتر و مطلوب تر به زائران فراهم مي شود.
وي با بيان اينكه سهم پايانه شلمچه در تردد زائران اربعين حسيني در سه مرز رسمي كشور 32درصد است افزود: در ايام اربعين حسيني اسمال نيز ، اعزام زائران اتباع كشورهاي خارجي به عتبات عاليات همچون سال هاي گذشته از مرز شلمچه انجام خواهد شد.
معاون انتظامي و امنيتي استاندار خوزستان با تاكيد بر اينكه 2 ماه پيش از آغاز حركت كاروان هاي اربعين حسيني بايد همه امكانات زيرساختي ، رفاهي و امدادي و پزشكي در مرز شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر فراهم شده باشد ابراز اميدواري كرد با هماهنگي كامل و رفع نواقص و نارسايي ها ، شاهد عزيمت روان و بي دغدغه زائران اربعين به كربلاي معلي و نجف اشرف باشيم.
** ضرورت هماهنگي بهتر با مقامات عراقي براي صدور ويزا
معاون انتظامي و امنيتي استاندار خوزستان در اين نشست كه 2 ساعت به طول انجاميد بر ضرورت هماهنگي بهتر و موثرتر با مقام هاي عراقي به ويژه سفير عراق در تهران براي صدور ويزا در شهرهاي اهواز ، سوسنگرد ، خرمشهر و آبادان تاكيد كرد.
دهقان با اشاره به اينكه در اربعين سال هاي گذشته ، مشكلاتي را در ايام نزديك به اربعين و ازدحام جمعيت در كنسولگري عراق در اهواز شاهد بوديم و امسال نبايد شاهد ناهماهنگي باشيم از مديركل حج و زيارت خوزستان خواست از هم اكنون تمهيدات و هماهنگي لازم را براي سرعت بخشيدن به فرايند صدور ويزاي الكترونيك با هدف جلوگيري از اتلاف وقت مردم و پيشگيري از سوء استفاده برخي سودجويان و دلالان به كار گيرد.
وي تاكيد كرد: اين اتفاق ها كه هر سال در ايام اربعين در خوزستان رخ مي دهد پذيرفتني نيست و بايد به اين ناهماهنگي ها كه نارضايتي زائران را به دنبال دارد پايان داد.
** دستگاه هاي اجرايي توان خود را براي برگزاري اربعين بسيج كنند
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خوزستان نيز در اين نشست،همه دستگاه هاي اجرايي را موظف كرد تا توان خود را براي برگزاري آيين اربعين حسيني و خدمت رساني به زائران كه از پايانه هاي چذابه و شلمچه عازم كربلاي معلي هستند به كار گيرند.
فرامند هاشمي زاده با تاكيد بر رعايت انضباط ، پيشگيري از موازي كاري دستگاه هاي اجرايي ، افزود: فعاليت سازمان ها و نهادهاي مسئول بايد در چارچوب طرح جامع اربعين صورت گيرد و خارج از آن پذيرفتني نيست.
وي گفت: چنانچه اشكالاتي در طرج جامع اربعين در مرز شلمچه وجود داشته باشد بايد پيش از شروع حركت كاروان هاي اربعين حسيني برطرف شود و كار به روزهاي آخر كشيده نشود.
هاشمي زاده بر بهره گيري از تجارب گذشته و رفع نقاط ضعف در اربعين حسيني تاكيد كرد و افزود: به لطف و عنايت الهي هر سال شاهد شكوه و عظمت بيشتر اربعين در مرزهاي خوزستان هستيم و اين افتخاري بزرگ براي همه ما خدمتگذاران و خادمان امام حسين(ع) محسوب مي شود.
به گزارش ايرنا مرز چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز ، چذابه در 16كيلومتري غرب خرمشهر و مهران در استان ايلام سه گذرگاه رسمي تردد زائران اربعين حسيني در كشور هستند.
در اربعين سال 1396 حدود 650هزار زائر از شلمچه و 380هزار زائر از پايانه چذابه به عتبات عاليات عزيمت كردند.
هشتم آبان 1397، روز اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) است.


| شناسه مطلب: 88273




اربعين شلمچه



نظرات کاربران