زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین

زیارت حضرت سیدالشهدا در شب نیمه شعبان از دریچه دوربین

زائران حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) که خود را از شهرهای مختلف برای درک شب و روز نیمه شعبان به کربلای معلا رسانده اند، به زیارت آن حضرت پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، در بين ائمه اطهار(ع)، زيارت حضرت سيدالشهدا(ع) از اعمالي است كه در اكثر اوقات به خصوص شب هاي پنجشنبه، روز عرفه، ماه هاي محرم، صفر، رجب و شعبان تاكيد شده است. ماه شعبان و اعياد شعبانيه فرصت مناسبي براي صيقل دادن روح و جلا دادن قلب هاست، و روايات بسياري در فضيلت آن و زيارت و آداب آن به دست ما رسيده است.
احاديث بسياري در فضيلت زيارت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در نيمه شعبان وارد شده است. به چندين سند معتبر از حضرت امام زين‌العابدين(ع) و امام جعفر صادق(ع) وارد شده كه هر كه خواهد مصافحه كند با او صد و بيست و چهار هزار پيغمبر، پس بايد كه زيارت كند قبر ابى‌عبد الله الحسين(ع) را در نيمه شعبان، به درستي كه ملائكه و ارواح پيغمبران رخصت مي‌ طلبند.
در روايت ديگرى آمده است كه جبرئيل به رسول خدا(ص) گفت: «هر كس اين شب را به تسبيح و تكبير و دعا و نماز و استغفار و... احيا بدارد، خداوند گناهانش را مى آمرزد، و جايگاه و منزل او بهشت خواهد بود. «اى محمّد! اين شب را احيا بدار، و به امّتت فرمان ده آن را احيا دارند. جبرئيل پس از بيان فضايل ديگرى براى اين شب، در پايان گفت: محروم واقعى كسى است كه از خير و بركت اين شب محروم باشد!»
از ابن ابي نصر منقول است كه از حضرت امام رضا (ع) سؤال كرد كه در كدام وقت بهتر است كه زيارت كنيم امام حسين (ع) را؟ فرمود كه در نصف رجب و نصف شعبان. شيخ مفيد و سيد بن طاوس ذكر كرده اند كه اين زيارت كه ذكر مي شود براي روز اول رجب و شب نيمه شعبان است و لكن شهيد علاوه كرده بر آن شب اول رجب و شب و روز نيمه رجب و روز نيمه شعبان را.
شب گذشته، زائراني كه از شهرهاي مختلف كشور عراق و همچنين كشور اسلامي ايران و ديگر كشورهاي منطقه خليج فارس و شرق آسيا خود را به كربلاي معلا رسانده بودند تا نيمه شعبان را در اين شهر مقدس درك كنند، به زيارت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و راز و نياز به درگاه الهي پرداختند.




نظرات کاربران