6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند 6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند 6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند 6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند 6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند 6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند 6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند

6 آشپزخانه ایرانی در عراق غذای زائران وطنی را تأمین می‌کند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از فعالیت 6 آشپزخانه ایرانی در دو شهر نجف و کربلا خبر داد و گفت: مجتمع غذایی غدیر کامل ترین آشپزخانه ایرانی در کشور عراق است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مرتضي آقايي مديركل عتبات سازمان حج و زيارت، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار كرد: سازمان حج و زيارت از حدود 10 سال پيش با توجه به شرايط نامطلوب آشپزخانه‌هاي موجود در عراق، به راه‌اندازي آشپزخانه‌هاي متمركز اقدام كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: در راه‌اندازي آشپزخانه‌هاي ايراني در عراق از تجربه چندين ساله سازمان حج و زيارت در عربستان و نحوه عملكرد آشپزخانه‌هاي ايراني ويژه حجاج در اين كشور الگوبرداري شد.
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: تاكنون 6 آشپزخانه ايراني در عراق در دو شهر نجف و كربلا تاسيس و راه اندازي شده است و تلاش مي‌شود تا امكانات موجود در اين آشپزخانه‌ها را به مرور تكميل كنيم.
آقايي در ادامه يادآور شد: در حال حاضر مجتمع صنايع غذايي غدير كاملترين آشپزخانه ايراني در عراق است كه به تازگي در نجف راه‌اندازي شده است و نسبت به ساير آشپزخانه‌هاي ايراني از امكانات بيشتري برخوردار است.
وي تاكيد كرد: به طور متوسط مقرر شده است تا در هر روز 20 هزار پرس غذا در مجتمع صنايع غذايي غدير براي زائران ايراني آماده و طبخ شود.
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت اضافه كرد: آشپزخانه‌هاي ايراني در دو شهر نجف و كربلا به صورت مشترك توسط ايراني‌ها و عراقي‌ها مديريت مي‌شوند و سهام آن نيز به طور مساوي به اين دو كشور تعلق دارد.


| شناسه مطلب: 88303




عتبات آشپزخانه



نظرات کاربران