ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان

ترویج فرهنگ اربعین با نقش آفرینی بانوان

معاونت امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان اینکه زیارت اربعین باعث تحول در زندگی افراد می شود، گفت: بانوان نخبه و اندیشمند در ترویج فرهنگ اربعین نقش موثری دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، لاله افتخاري، معاونت امور بانوان كميته فرهنگي و آموزشي اربعين در نشست هم انديشي بايسته هاي حضور بانوان در اربعين حسيني كه در غرفه اربعين حاشيه بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در حال برگزاري است، گفت: در اين نشست مي كوشيم تا در خصوص نقش بانوان و بايدها و نبايدهاي حضور بانوان در مراسم اربعين همفكري و هم‌انديشي داشته باشيم.
وي با ارايه گزارشي از فعاليت هاي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين گفت: شناسايي نيروهاي متخصص، برگزاري كارگروه هاي تخصصي و توليد محتوا، برگزاري جلسات شوراي راهبردي و كارگروه هاي كودك، بزرگسال و رسانه، آموزش، فرهنگ از جمله اقدامات اين كميته بوده است.
افتخاري با بيان اينكه معاونت بانوان ستاد مركزي اربعين از اربعين سال 96 با استفاده از ظرفيت هاي مردمي و دانشگاه ها فعاليت خود را ادامه داد، خاطرنشان كرد: تشكيل شوراي راهبري به عنوان حلقه كوچكي بين سازمان ها و نهادهاي مختلف و همكاري با اساتيد حوزه و دانشگاه براي تعميق بخشي پژوهشي و علمي از ديگر اقداماتي است كه انجام داده ايم.
وي با بيان اينكه اربعين در يك روز، يك هفته و دهه محسوب نمي شود و 165 روز سال را شامل مي شود، افزود: بايد تلاش مان اين باشد كه در اين قالب برنامه هايي داشته باشيم، بنابراين كميته و كارگروه هاي ويژه در بسيج طلاب، اساتيد و نخبگان كشوري براي استفاده از ظرفيت حوزه ها داشته باشيم.
معاونت امور بانوان كميته فرهنگي و آموزشي اربعين با تاكيد بر استفاده از ظرفيت هاي مردمي، سازمان ها و نهادها در جهت گسترش فرهنگ ايثار و شهادت تاكيد كرد: شهدا معبرگشايي كردند و امروز بايد ببينيم وظيفه ما چيست و فرهنگ ايثار و شهادت و فرهنگ زينبي را چگونه مي توانيم در جامعه گسترش دهيم.
افتخاري با اشاره به نقش بانوان در ترويج فرهنگ اربعين خاطرنشان كرد: بايد ببينيم بانوان چگونه مي توانند تحت عنوان فرهنگ اربعين نقش آفريني كنند و در دفاع از اسلام، ولايت، مقابله با برنامه هاي شيطان بزرگ به عنوان فرهنگ چگونه بايد حضور داشته باشند.
وي افزود: تعميق فرهنگ ديني، ايثار و فداكاري، همدلي و توجه به فرهنگ مردم عراق، قدرداني از ميزباني مردم عراق از جمله مولفه هايي است كه بايد بانوان در آن حوزه نقش آفرين باشند تا بتوانيم فرهنگ ديني و فرهنگ انقلابي را گسترش دهيم.
در ادامه، دميرچي با اشاره به فعاليت هاي كميته فرهنگي آموزشي ستاد اربعين گفت: نقش راهبردي امام سجاد در اربعين، نقش راهبري حضرت زينب در اربعين، ساماندهي مراسم اربعين، آينده پژوهشي، فرهنگسازي و هويت سازي در زمينه اربعين و جامعه مهدويت، نقش اربعين و مسايل جهان اسلام، اربعين در زمينه علوم اجتماعي، ارتباطات فضاي مجازي و آموزش مبلغات و اربعين و مديريت جديد در دستور كار اين كميته قرار دارد.


| شناسه مطلب: 88338




اربعين



نظرات کاربران