امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند

امسال تا ۳ میلیون زائر اربعینی می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند

دیر کل مرزی وزارت کشور گفت: در مرز‌های فعلی زمینی، هوایی و دریایی مشکلی با تردد زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال ۹۷ نداریم و سال گذشته هم علیرغم اینکه گذرگاه‌های سومار و چیلات نبود مشکلی برای تردد نداشتیم. امسال هم تا ۳ میلیون نفر زائر می‌توانند از مرز‌ها عبور کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شهريار حيدري در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان، درباره آخرين اقدامات انجام شده در ستاد مركزي اربعين براي افزايش مرز‌هاي خروج زائران اربعين حسيني اظهار داشت: برگزاري مراسم پياده روي اربعين يك مقدماتي دارد و بر اين اساس لازم بود تا تفاهمنامه‌اي را با مسئولان مربوطه در كشور عراق امضا كنيم.
وي ادامه داد: از جمله نكاتي كه در پيش نويس تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفت، مي‌توان به عبور زائران اربعين حسيني در سال ۹۷ از مرز‌هايي مانند شلمچه، چذابه، مرز دريايي خرمشهر و مرز‌هاي هوايي بغداد و نجف و خسروي اشاره كرد.
مدير كل مرزي وزارت كشور افزود: با توجه به اينكه ممكن است در يك شرايطي مرزي باز نشود و يا با ازدحام مسافر و جمعيت مواجه شويم دو مرز پيشنهاد كرديم كه يكي مرز سومار در كرمانشاه و ديگري هم مرز چيلات در دهلران ايلام بود.
حيدري تصريح كرد: با توجه به اينكه مرز سومار از نظر زير بنايي آماده‌تر از مرز چيلات است، مسئول هيئت عراقي، مرز سومار را به گذرگاه چيلات ترجيح داد. مرز چيلات از نظر ايران آماده است، ولي طرف عراقي هنوز كار‌هاي لازم براي آماده سازي اين مرز را انجام نداده است. كشورعراقي تمايل بيشتري روي انتخاب گذرگاه مرزي سومار به عنوان مرز احتياطي براي مراسم اربعين دارد.
وي در ادامه تاكيد كرد: البته در مرز‌هاي فعلي زميني، هوايي و دريايي مشكلي با تردد زائران براي شركت در مراسم اربعين سال ۹۷ نداريم و سال گذشته هم عليرغم اينكه گذرگاه‌هاي سومار و چيلات نبود مشكلي براي تردد نداشتيم. امسال هم تا ۳ ميليون نفر زائر هم مي‌توانند از مرز‌ها عبور كنند.
مدير كل مرزي وزارت كشور تاكيد كرد: مرز خسروي هم يك مرز رسمي و بين المللي است و همواره مورد تاكيد بوده است و طرف عراقي هم پذيرفته اند كه امسال از اين مرز براي تردد زائران براي شركت در مراسم اربعين استفاده كنند.


| شناسه مطلب: 88350




اربعين



نظرات کاربران