تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات

تبیین چهار علامت اهل بهشت در جمع روحانیان و مداحان عتبات

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از خوش رویی، خوش زبانی، قلب مهربان و بخشندگی و انفاق به عنوان علامت های اهل بهشت نام برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع روحانيان و مداحان عتبات عاليات، با اشاره به روايتي، اهميت سفر زيارتي كربلا را يادآور شد و گفت: روايات مختلف ائمه اطهار(ع) همواره بر زيارت قبر مطهر امام حسين(ع) تأكيد دارد.
وي با بيان اينكه بر سفر زيارتي كربلا حتي در حالت فقر، سختي و ناامني هم تأكيد شده است، افزود: هيچ امامي به اندازه زيارت امام حسين(ع) سفارش نشده است و حتي براساس روايات داريم كه كربلا قطعه اي از بهشت است؛ اين تشويق ها بسيار مؤثر است تا اين چراغ روشن بماند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين چهار علامت اهل بهشت براساس روايتي از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: حضرت امام صادق(ع) مي فرمايند «اِنَّ لاَِهْلِ الْجَنَّةِ اَرْبَعُ عَلاماتٍ، وَجْهٌ مُنْبَسِطٌ، وَ لِسانٌ لَطيفٌ وَ قَلْبٌ رَحيمٌ وَ يَدٌ مُعْطِيَةٌ».
وي افزود: امام صادق(ع) در اين حديث نوراني مهمترين ويژگي هاي اهل بهشت را به چهار دسته تقسيم كرده اند كه نخستين نشانه روي گشاده و دومين آن ‌ها گفتار زيباست.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با بيان اينكه سومين علامت اهل بهشت مهرورزي و قلب مهربان و چهارمين آن سخاوت و بخشندگي است، گفت: سخاوت و انفاق از ويزگي هاي اهل بهشت است و بسيار در اسلام توصيه شده است و افراد سخاوتمند مورد رحمت خدا قرار مي گيرند.




نظرات کاربران