تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر بیان درست احکام اسلام

شیخ عبد المهدی کربلایی در دیدار هیئتی از پاکستان، تاکید کرد: اگر تبلیغ و بیان احکام اسلام درست باشد، مردم هدایت می شوند و اگر این‌چنین نباشد، ممکن است منجر به گمراهی و نابودی مردم شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، هيئتي از شهر لاهور پاكستان با هماهنگي مؤسسه "منهاج الامام الحسين(ع)" در لاهور با حجت الاسلام و المسلمين شيخ عبد المهدي كربلايي متولي شرعي آستان مقدس حسيني ديدار كرد.
اين هيئت پاكستاني با هدف تقريب بين مذاهب اسلامي و وحدت مسلمانان به عراق سفر كرده است و از پروژه هاي آستان مقدس حسيني، زيارت مرقد و زيارتگاه هاي شيعي و سني بازديد و با برخي از مراجع نجف اشرف ديدار خواهد كرد .
شيخ عبد المهدي كربلايي در اين ديدار اهميت تبليغ و بيان درست احكام اسلام در هدايت مردم را يادآور شد و اظهار داشت: اگر تبليغ و بيان احكام اسلام درست باشد، مردم هدايت مي شوند و اگر اين‌چنين نباشد، ممكن است منجر به گمراهي و نابودي مردم شود، تصريح كرد: هدايت و گمراهي مردم مرتبط با روحانيون ديني است.
نماينده آيت الله سيستاني با طرح اين سؤال كه چرا در جهان به اين بزرگي، جنگ ها، درگيري ها و خونريزي ها در اين منطقه به وقوع مي پيوند؟ تصريح كرد: دشمنان اسلام توطئه چيني مي كنند تا چهره اسلام را با خشونت و خونريزي معرفي كنند و در ميان مسلمانان وحشت ايجاد كرده، ثروتشان را به يغما ببرند و مانع پيشرفت آنان شوند، آنان را عقب مانده نگه دارند تا بتوانند بر آنان سلطه داشته باشند.
وي افزود: ما بايد حافظ انديشه اسلام حقيقي باشيم و بفهميم كه برخي اسلام را بر اساس خونريزي و كشتار معرفي مي كنند.
شيخ كربلايي تاكيد كرد: ما نيازمند تلاش در زمينه آموزش و تبليغ اسلامي هستيم و اين كار بايد از طريق مدارس ديني، دانشگاه ها، دوره ها، كنفرانس ها و همايش ها انجام گيرد.
با پذيرش اعتقادات ديگران و دوري از افراطي گري، وحدت خود را حفظ كنيم
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ما بايد از طريق پذيرش اعتقادات ديگران، احترام به آن و تعامل با صلح و آرامش و دوري از انديشه افراطي، وحدت خود را حفظ كنيم، گفت: آيت الله سيستاني و توصيه هايي هميشگي ايشان در خصوص همزيستي مسالمت آميز بين تمامي مذاهب اسلامي از اركاني است كه بر آن تكيه دارم و اين اصل در زندگي طلاب حوزه علميه و نمايندگان ايشان اجرا مي شود.
وي افزود: آيت الله سيستاني از اينكه به مقدسات برخي از طايفه هاي اسلامي دستيازي و بي احترامي مي شود، بسيار خشمگين مي شوند.
شيخ كربلايي اشاره كرد: شرايط در پاكستان سخت است و لذا ما بايد روحيه اسلام حقيقي و ميانه روي را حفظ كنيم و با تفكر افراطي گري مقابله كرده و براي گسترش انديشه اصيل اسلامي بين مردم تلاش كنيم.




نظرات کاربران