‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان ‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان ‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان ‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان ‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان ‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان ‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان

‌۱۲ توصیه امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیرامون روزهای پایانی شعبان دوازده توصیه از امام رضا(ع) نقل می‌کند که ما را برای ورود به رمضان آماده می‌کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين نظري منفرد پيرامون روزهاي پاياني شعبان دوازده توصيه از امام رضا(ع) در خصوص اين ايام بيان كرد و گفت: در جلد هفتم وسائل روايتي از عبدالسلام‌ابن صالحي معروف (ابَوُالصّلت هَروى) نقل شده كه در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا(ع) مشرف شدم، كه حضرت فرمود: ‌اى ابوالصَّلْت اكثَر ماه شعبان رفت و اين جمعه آخر آن است پس تدارك و تلافى كن در آن چه از اين ماه مانده است.
وي افزود: حضرت امام رضا(ع) ۱۲ دستور به ابوالصلت دادند؛ اول دستور اين بود كه تقصيرهايى را كه در ايّام گذشته اين ماه كرده‌اى در باقي مانده ماه جبران كن؛ متاسفانه خيلي از ما در ماه شعبان كوتاهي كرديم و حتي برخي نمي‌دانند كه فرايض ماه شعبان چيست. براي دستور دوم مي‌فرمايند: «بر تو باد كه بر آنچه نافع است براى تو روآورى و از كار بيهوده دوري كن و اگر در گذشته شعبان كار بيهوده كرده‌ايد در ادامه آن از كارهايي كه اواخر شعبان و اوايل رمضان است كار خوب انجام دهيد و كار بيهوده را ترك كنيد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمين نظري منفرد ادامه داد: سوم اينكه مي‌فرمايند: «زياد دعا كنيد چراكه خداوند بنده‌اي كه زياد دعا مي‌كند را دوست مي‌دارد». دستور بعدي اين است كه مي‌فرمايد در اين روزهاي آخر ماه شعبان زياد استغفار كنيد. دستور پنجم حضرت اين است كه قرآن را در روزهاي اخر ماه شعبان زياد تلاوت كنيد چرا كه باعث تقرب مي‌شود؛ دستور ششم اين است كه مي‌فرمايد: توبه كنيد به سوى خدا از گناهان خود تا آنكه چون ماه مبارك درآيد خود را براى خدا خالص كرده باشيد. همچنين مي‌فرمايند: «سعي كنيد اگر امانتي از مردم بر عهده شما است در آخر شعبان امانت مردم را به صاحبش رد كنيد.
وي گفت: دستور بعدي اين است كه مي‌فرمايند: «اگر در دلت كينه و عداوت نسبت به مومنين داري آن را جدا كرده و آشتي كنيد. دستور العمل نهم اين است كه گاهي انسان عادت به برخي از گناهان مي‌كند كه آنچنان عادت مي‌كند كه فاصله گرفتن از آن گناه براي او سخت مي‌شود و امام(ع) مي‌فرمايد: «ماه رمضان كه مي‌رسد خودتان را از گناه جدا كنيد»؛ دستور بعدي اينكه مي‌فرمايد:« در نهان و آشكار تقواي خدا را پيشه و بر آن توكل كنيد».
به گزارش ايكنا؛ حجت‌‌الاسلام والمسلمين نظري ادامه داد: دستور آخر اينكه مي‌فرمايند آن را زياد انجام دهيد؛ زياد خواندن اين جمله است: «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنا فيما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فيما بَقِىَ مِنْهُ» يعني: خدايا اگر در آن قسمت از ماه شعبان كه گذشته ما را نيامرزيده‌اى در آن قسمت كه از اين ماه مانده بيامرزان.


| شناسه مطلب: 88413




ماه شعبان ماه رمضان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران