بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰

بهره‌برداری از صحن عقیله تا سال ۱۴۰۰

طرح توسعه حرم امام حسین(ع) به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال انجام است و فاز نخست صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، با توجه به افزايش تعداد زائران سيدالشهدا(ع) در كربلا و لزوم تهيه زيرساخت‌هاي لازم براي زائران، ستاد بازسازي عتبات عاليات از اوايل دهه ۹۰ توسعه حرم امام حسين(ع) را در دستور كار قرار داد و اين طرح از سال ۱۳۹۴ به صورت رسمي آغاز شد.
طرح توسعه حرم اباعبدالله الحسين (ع) به همت مهندسان ايراني و با كمك‌هاي مردم شريف كشورمان در حال اجرايي شدن است. اين طرح كه پشت حرم امام حسين(ع) و در جوار تل زينبيه اجرايي شده است مراحل ابتدايي و زيرساختي را طي مي‌كند و 300 نفر از هنرمندان و مهندسان كشورمان شبانه روز مشغول ساخت آن هستند.
صحن عقيله بني‌هاشم حضرت زينب(س) اولين فاز از اجراي طرح توسعه حرم امام حسين(ع) با زيربناي ۱۶۰ هزار مترمربع به عنوان طرحي عظيم در توسعه اعتاب مقدسه به شمار مي‌رود كه داراي بخش‌هاي متنوعي همچون شبستان‌هاي زيارتي، فضاي رو باز، كتابخانه، موزه و دارالضيافه است كه در ضلع جنوب غربي حرم و در سمت باب الرأس، باب القبله، خيمه گاه و تل زينبيه خواهد بود.
طرح صحن عقيله بني‌هاشم(س) بخشي از طرح 38 هكتاري توسعه حرم امام حسين(ع) محسوب و در چهار طبقه احداث مي‌شود و در اين بخش تنها 5 هكتار در حال ساخت است.
با توجه به پيشرفت روز افزون طرح توسعه حرم امام حسين(ع) در صحن عقيله بني هاشم در سه سال اخير و پيش‌بيني بهره‌برداري عمليات احداث بخش سازه تا پايان سال ۱۳۹۸، به گفته فرهاد اولاد عسگري سرپرست كارگاه فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسين(ع) در آينده نزديك تعداد كارگران اين طرح به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر مي‌رسد كه در اين زمينه كارشناسان، متخصصان و مهندسان ايراني نقش بي‌بديلي خواهند داشت.
وي افزود: مهندسان كشورمان عمليات خاكبردارري ساخت صحن عقيله بني‌هاشم حرم امام حسين(ع) را پيش برده‌اند به طوري كه تاكنون ۲۴۰ هزار مترمكعب از اين اقدام صورت پذيرفته است و همچنان نيز خاكبرداري ادامه دارد.
سرپرست كارگاه فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسين(ع) با بيان اينكه براي مهار آب‌هاي زير سطحي ۵۸۹ پانل بتني در اطراف فاز اول طرح توسعه صحن عقيله بني هاشم حضرت زينب(س) نصب شده است، گفت: عمليات اجراي آخرين ديوار آب بند روز گذشته پايان پذيرفت، اين در حالي است كه همزمان عمليات خاكبرداري اين صحن در حال انجام است.
عمليات ساخت صحن عقيله بني هاشم حضرت زينب(س) در 5 هكتار سال ۱۴۰۰ به پايان مي‌رسد.
منبع خبر كزاري فارس




مطالب مرتبط

نظرات کاربران