پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر

پیشرفت عملیات ساختمانی زائرسرای اصفهانی‌ها در کربلا+تصاویر

حسینیه و منزلگاه زائران اصفهانی که در 11 طبقه شامل دارالشفا، مرکز خرید، نمازخانه و حسینیه در خیابان شارع قبله امام حسین(ع) در حال احداث است، در مرحله تکمیل اسکلت بندی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، حسينيه و منزلگاه زائران اصفهاني در 11 طبقه شامل دارالشفا، مركز خريد، نمازخانه و حسينيه در حال احداث است كه 7 طبقه آن به عنوان محل اسكان زائران حسيني و با هدف ارائه خدمات مورد نياز به آنان در كربلا در نظر گرفته شده است.
مهندس هوشدار، سرپرست كارگاه پروژه هاي زائرسراي اصفهاني ها در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تكميل اسكلت بندي اين پروژه تا اواخر خردادماه خبر داد و گفت: پس از تكميل اسكلت، ديوارهاي اطراف تكميل و دور تا دور ساختمان مهار و در و پنجره هاي پيراموني نيز نصب خواهد شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر دو ديدگاه را در تكميل پروژه ساختماني حسينيه اصفهاني ها در كربلا دنبال مي كنيم كه يك ديدگاه تكميل آن و ديگر اسكان زائران براي اربعين امسال است، اظهار داشت: در تلاش هستيم تا ايام اربعين امسال، حدود چهار هزار نفر را در اين ساختمان اسكان دهيم.
سرپرست كارگاه پروژه هاي زائرسراي اصفهاني ها در عراق با اشاره به مفروش شدن بخشي از ساختمان در ماه شعبان و استفاده از آن براي برگزاري مراسم ويژه اين ماه مبارك، افزود: در ايام اربعين امسال نيز بخش هاي از ساختمان را براي اسكان زائران و برگزاري مراسم ويژه آماده خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه اربعين سال گذشته شرايط تهيه و طبخ غذاي مورد نياز زائران را در پياده روي نزديك زائرسرا فراهم كرديم، خاطرنشان كرد: امسال مكاني را به صورت موقت در خود ساختمان براي احداث يك آشپزخانه طراحي كرده ايم تا غذاي زائران سالم تر تهيه شود.
هوشدار با اشاره به آشپزخانه نيمه صنعتي زائرسراي اصفهاني ها كه به مساحت 500 متر در حال ساخت است، گفت: تمام ديدگاه ما علي رغم همه مشكلاتي كه وجود دارد، اعم از قيمت دلار، دينار و ريال، آن است كه به لطف خدا، هزينه ها به درستي انجام شود و كار به خوبي پيش رود.
حسينيه و منزلگاه بزرگ زائران اصفهاني در مساحت 2907 و زيربناي 28964 متر مربع در 11 طبقه شامل 207 باب محل اقامت به ظرفيت 864 تخت (63 وحد مشرف به حرم)، دو طبقه حسينيه با ظرفيت 600 نفر، رستوران و بوفه به ظرفيت 600 نفر، فروشگاه رفاهي زائران، دارالشفاء و داروخانه، رختشويخانه، پاركينگ و محل نگهداري كودكان در خيابان شارع قبله امام حسين (ع) كربلا در حال ساخت است.
اين گزارش مي‌افزايد: نزديك 68 سال پيش منزلگاه زوار اصفهاني در كربلا به نيت سكونت زائران اصفهاني و ارائه تسهيلات زيارتي در تاريخ 8 آذر سال 1329 هجري شمسي در خيابان قبله در محله عباسيه غربي در فاصله 500 متري حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) توسط مرحوم حاج علي خرازي وقف مي‌شود.
در اين راستا 14 نفر از علما و خيرين وقت بعنوان اعضاي هيات امنا با هدف نظارت عاليه بر احداث بنايي چهار حياط در دو طبقه با ظرفيت 180 باب تعيين مي‌شوند كه اين امر در آن دوره با اقبال روز افزون مردم اصفهان و با نيت و مساعدت در امر وقف، كليه عمليات ساخت و تهيه اسباب و اثاثيه و ملزومات مورد نياز جهت اسكان زوّار، توسط شيفتگان و محبّان آستان حضرت سيّد الشهدا (ع) تأمين و تجهيز مي‌شود.
متأسفانه به خاطر سياست‌هاي معاندانه رژيم بعثي و ممنوعيت ورود زائران ايراني به عراق، اين منزلگاه توقيف و تصرّف مي‌شود كه پس از پيگيري‌هاي مستمر و تشكيل دادگاه‌هاي متوالي توسط متوليان، دادگاه حقوقي كربلا در تاريخ 20 آذرماه سال 1386 سند توليت منزلگاه را كه پيشتر از سوي مديركل اداره دارايي عراق تاييد شده و از همه مهمتر مزيّن به مهر تصديق آيت‌الله سيستاني بود را تصديق مي‌كند.




نظرات کاربران