بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود

بستر لازم برای تهیه سوغات از داخل کشور فراهم می‌شود


رئیس سازمان حج و زیارت از تلاش برای فراهم شدن بستر‌ لازم بابت تهیه سوغات از داخل کشور خبر داد و گفت: مجموعه های مطرح داخلی، خدماتی را در بحث سوغات ارائه می کنند و این امر به عنوان یک فرصت و امکان در اختیار حجاج قرار دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همايش يكروزه مديران ستادي سازمان با كارگزاران حج 1397 استان هاي كرمان و يزد باحضور رئيس سازمان حج وزيارت در سالن اجتماعات مديريت حج و زيارت يزد برگزار شد.
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در حج وزيارت يزد ضمن عرض خير مقدم به رئيس سازمان حج وزيارت و مديران ستادي حج تمتع 97 گفت: اين همه شوق براي حج و خدمت به زائر به خاطر حج و حاجي است . حاجي مهمان خداست در حديث قدسي به حضرت آدم فرمود : زائران بلكه مهمانان من هستند. ابراهيم مامور دعوت است و مامور آماده كردن خانه خدا براي مهمانان.
حجت الاسلام علي حبيبيان افزود: امام صادق (ع) : حج برتر از نماز و روزه است ، نمازخوان ساعتي از وقتش را مشغول است و روزه دار يك روز ولي حج گزار بدن خودرا به ناراحتي مي افكند مالش را خرج مي كند از خانواده اش مدت طولاني دور مي شود نه به اميد مالي و نه به اميد تجارتي . سختي در حج از اجزاي لاينفك است.
علي اصغر شريفي مدير حج وزيارت استان يزد هم ضمن عرض خير مقدم به حاضرين گفت: از استان يزد3010 نفر در قالب 22 كاروان امسال به حج تمتع 97 اعزام مي شوند كه 19 كاروان بصورت مدينه قبل و بقيه مدينه بعد مي باشند.
حميد محمدي در همايش مديران ستادي سازمان با مديران و معاونين كاروان و مجموعه حج ۹۷ استانهاي كرمان و يزد به بررسي برنامه هاي انجام شده در حوزه حج تمتع سال جاري پرداخت.
وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در مراسم حج سال گذشته امنيت، كرامت و عزت حجاج ايراني را شاهد بوديم و البته اين مهم نيز جزوه اولويت هاي حج جاري نيز خواهد بود.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه مسائل حج گذشته كاملا مورد آسيب شناسي قرار گرفته و برنامه هاي امسال با دقت برنامه ريزي شده است ، گفت: امسال ۲۴ كارگروه تخصصي براي برنامه ريزي در حوزه عملياتي حج داير شد.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: نتايج كارشناسي منجر به برنامه ريزي در حوزه اجرايي حج شد و اين عملكرد دست اندركاران بسيار حائز اهميت است.
محمدي با بيان اينكه گام اول در حج برنامه ريزي مدون و درست است، اظهار كرد: گام دوم عملكرد صحيح وجديت در كار است .
وي خطاب به دست اندركاران ذيربط و حاضران نشست اظهار كرد: مديران ومعاونين و مديران راهنما و ... زنجيره اتصال برنامه ريزان ارشد سازمان با زائران هستند.
رئيس سازمان حج و زيارت با تبيين اهميت نقش مدير كاروان در امور زيارتي گفت: ابعاد مختلف سفر حج به خوبي بايد توسط مديران كاروانها براي زائران تبيين شود.
محمدي به وضعيت اسكان در مدينه و برخي دغدغه ها در اين رابطه اشاره كرد و گفت: اسكان در مدينه چالش جدي اين سالها محسوب مي شود چر ا كه هتل هاي بخش مركزي مدينه تخريب شده اند و محل اسكان به اندازه تعداد زائران و انبوه جمعيت وجود ندارد .
وي افزود: حد اكثر اقامت در مدينه 6 روز است و زائران بايد نسبت به اين علت اصلي اين امر كه فقدان هتل كافي و مناسب در مدينه است، كاملا توجيه شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين از تلاش براي فراهم شدن بستر‌ لازم براي تهيه سوغات از داخل كشور خبر داد و گفت: مجموعه هاي هاي مطرح داخلي، خدماتي را در بحث سوغات ارائه مي كنند و اين امر به عنوان يك فرصت و امكان در اختيار حجاج قرار دارد.
محمدي با اشاره به اقامت در مشاعر گفت: توجيه زائرين نسبت به شرايط كلي ايام تشريق، محدوديتهاي بسياري كه در اين بخش مهم از سفر وجود دارد از جمله كمبود وسعت اسكان بايد خيلي واضح براي حجاج عزيز تشريح شود.
در پايان همايش آقاي آزاد معاون توسعه سازمان و آقاي محمدي معاون كارگزاران سازمان حج وزيارت به سوالات حاضران پاسخ مطلوب ارائه كرد.




نظرات کاربران