خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند

خدمتگزاران زائران ‌باید الگویی از اخلاق رضوی باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش مدیران آستان قدس رضوی این است که در حد امکان، رفاه حال زائران، کارگران و کارمندان این آستان مقدس را فراهم کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از آستان نيوز، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در جمع كاركنان بخش خدمات حرم مطهر رضوي اظهار داشت: همه افراد براي كسب روزي حلال كار و تلاش مي‌كنند، يك نفر در كارگاه و ديگري در مغازه، اما كار و تلاش در حرم مطهر رضوي با همه فعاليت‌ها متفاوت است، كار كردن در حرم مطهر امام رضا(ع) و خادمي زائران و مجاوران حضرت توفيق بسيار بزرگي است كه بايد شاكر آن باشيم.
وي افزود: هرچند ممكن است، لباس‌هاي متفاوتي بر تن داشته باشيم، اما عنوان مشترك همه ما خادمي حضرت رضا(ع) است و بايد شاكر باشيم كه توفيق پيدا كرده‌ايم تا خدمتگزار زائران و مجاوران آن حضرت باشيم.
توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه نوع رفتار و سلوك خادمان بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) بايد جلوه‌‌اي از اخلاق رضوي باشد، عنوان كرد: مهم‌ترين ويژگي يك خادم اين است كه در انجام وظايف خود، احساس مسئوليت اخلاقي و ديني داشته باشد، در همه كارها، كم‌كاري بد است، اما در خدمت‌رساني به زائران حضرت رضا(ع) كم‌كاري بدتر است.
رئيسي تصريح كرد: سالانه 30 ميليون زائر با سلايق مختلف به حرم مطهر رضوي مشرف مي‌شوند كه انتظار دارند، اماكن مقدس حرم رضوي تنظيف شده و مرتب باشد، بايد تصور كنيم كه اين آستان ملك پاسبان خانه خودمان است و براي تنظيف آن با جان و دل تلاش كنيم.
وي گفت: كسي كه در حرم مطهر رضوي خدمتگزار زائران و مجاوران حضرت است، بايد الگويي از اخلاق رضوي باشد، اخلاق رضوي ايجاب مي‌كند كه خدام در برخورد با مهمانان حضرت رضا(ع) سعه صدر به خرج داده و حتي اگر با تندي رو به‌رو شدند، زبان و روي خوش را ملاك رفتار خود قرار دهند. توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: ممكن است، درآمد شما با ديگر فعاليت‌ها و مشاغل قابل مقايسه نباشد، اما تلاش مديران آستان قدس رضوي اين است كه در حد امكان، رفاه حال زائران، كارگران و كارمندان اين آستان مقدس را فراهم كنند.
رئيس متذكر شد: زحمات و تلاش‌هاي شما در اماكن متبركه حرم مطهر، با پرداخت حقوق جبران نمي‌شود، قطعا هر گامي كه در مسير خدمت‌رساني به زائران بر مي‌داريد، پاداش اخروي دارد. وي با تأكيد بر اينكه ارتباط زائران با كاركنان و خادمان بارگاه منور رضوي بايد يك ارتباط آرامش‌بخش باشد، بيان كرد: نبايد خستگي ناشي از كار و تلاش روزانه در هنگام بازگشت به خانه، به خانواده منتقل شود، فردي كه در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) كار مي‌كنند، در خانه بايد نشان دهد كه الگويي از اخلاق رضوي است.
توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: برخي تصور مي‌كنند كسي كه پولدار است، آرامش دارد؟ خير، بسياري از افراد پولدار بسيار نگران‌تر از افراد مستضعف هستند، بسياري از كساني كه در دنيا بزرگ‌ترين قدرت‌ها را دارند، ناآرام ترين مردم جهان هستند، آن موضوعي كه به انسان آرامش مي‌دهد، اخلاق خوب و نيكو است.
رئيسي گفت: بايد با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي، زمينه آشنايي همه خادمان با بخش‌هاي مختلف حرم مطهر و فعاليت‌هاي آستان قدس رضوي فراهم شود.


| شناسه مطلب: 88602




آستان قدس مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران