انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است

انتقال امتیاز حج، بدون نظارت حج و زیارت غیر قانونی است

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران تاکید کرد: هر گونه خرید و فروش امتیاز حج خارج از مجرای سازمان حج و زیارت ، حتی به صورت قرارداد محضری ممنوع و غیر قانونی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حبيب الله ساداتي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : تمامي خريد و فروش فيش و يا امتياز حج بايد يا از طريق دفاتر 220 گانه رسمي و يا دفتر سازمان حج و زيارت انجام گيرد در غير اين صورت در سامانه ثبت نمي شود.
وي ادامه داد : علت اين امر جلوگيري از ايجاد بازار آزاد براي امتياز حج است كه در گذشته به سهولت رواج داشت و هيچ مرجعي بر آن نظارت نداشت.
مديركل حج و زيارت استان مازندران با اشاره به اينكه سال 96 حدود 2 هزار نقل و انتقال امتياز حج در مازندران انجام شد گفت : تخلفاتي نيز انجام شد كه با تمامي آنها برخورد قضايي شده است.
وي همچنين بيان كرد : يكي از عمده تخلفات خريد و فروش امتياز حج در بازار آزاد ، فروش يك امتياز به چندين نفر است .
**سه هزار و 300 مازندراني امسال حاجي مي شوند
مديركل حج و زيارت استان مازندران گفت : امسال سه هزار و 320 مازندراني براي 'حج تمتع' (حج واجب) راهي سرزمين وحي مي شوند .
ساداتي افزود: اين تعداد حجاج در قالب 24 كاروان از پنج تا 20 مرداد ماه راهي سرزمين وحي مي شوند تا مناسك حج تمتع را به جا آورند.
وي با بيان اينكه 12 پرواز براي حج واجب امسال مقرر گرديده است ، گفت : تمامي پروازها از فرودگاه دشت ناز ساري انجام مي شود.
مديركل حج و زيارت استان مازندران اعلام كرد: بر اساس برنامه ريزي ها 22 كاروان مدينه قبل (ابتدا به مدينه و سپس به مكه) از 15 تا 19 مرداد ماه اعزام مي شوند و 2 كاروان نيز در قالب (مدينه بعد) راهي سرزمين وحي مي شوند.
ساداتي همچنين گفت : اين زائران دارندگان فيش حج تمتع تا پايان دي ماه سال 1385 مي باشند .
وي از برگزاري همايش متمركز حجاج براي حج واجب در استان خبر داد و اعلام كرد : اين همايش در تاريخ هشت تيرماه در سالن سيد رسول حسيني ساري با حضور تمامي متقاضيان حج واجب امسال برگزار مي شود.
** 75 هزار نفر براي حج تمتع پشت نوبت هستند
مديركل حج و زيارت استان مازندران همچنين گفت: به استثناي حجاج اعزامي امسال بيش از 75 هزار زائر مازني ديگر براي زيارت خانه خدا در نوبت هستند.
ساداتي اعلام كرد: 450 هزار مازندراني نيز براي حج 'عمره مفرده' ثبت نام كرده اند كه تاكنون خبري از گشايشي براي حج عمره انجام نشده است .
لازم به ذكر است كه تفاوت حج واجب و عمره مفرده در اين است كه حج تمتع بر هر مسلماني كه تمكن مالي دارد واجب است اما حج عمره فقط بر اهالي مكه واجب و براي بقيه مستحب است.


| شناسه مطلب: 88645




مازندران حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران