نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است

نماز بدون خضوع فقط رفع تکلیف است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مومن به غیرخدا توکل نمی‌کند، گفت: انسان به دلیل اعمال خود، محاسبه و مجازات آن از خداوند می‌ترسد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم در مراسم ترتيل‌خواني قرآن كريم در مصلاي اعظم امام خميني(ره) با اشاره به صفات مومنان در آيه شريفه‌اي از جزء چهاردهم اظهار كرد: اين آيه مي‌فرمايد مومنان كساني هستند كه هرگاه نام خدا برده مي‌شود، دل‌هايشان ترسان مي‌شود.
وي افزود: ترس از خدا يعني اينكه مومن از محاسبه و مجازات خود بترسد چراكه انسان نسبت به اعمالي از وي سر زده، از خداوند متعال مي‌ترسد.
نماينده ولي‌فقيه در استان با بيان اينكه هنگاميكه آيات قرآن برمومنان خوانده مي‌شود، ايمانشان نيز افزون مي‌گردد، افزود: با اين سفارش مي‌توان گفت كه خواندن قرآن به چه ميزان ثواب دارد.
وي با اشاره به اينكه يكي از صفات مومنان توكل بر خداوند است، گفت: مومنان به غير خدا توكل نمي‌كنند در حاليكه برخي‌ در گرفتاري سراغ افراد مي‌روند و مي‌گويند كه چشم و اميدمان شما هستيد كه البته اين سخني عبث است و جز خدا نبايد به كسي اميدوار بود.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: مومن هنگامي كه براي پيشرفت در كارها مشورت و رايزني كرد و درست تشخيص داد، بايد مصمم شده و با توكل بر خدا پيش برود.
وي ادامه داد: مومنان نماز به پا مي‌دارند، البته آن نمازي كه انسان هنگام خواندن آن متوجه باشد كه با چه كسي در حال صحبت است و نماز را براي رفع تكليف نمي‌خواند بلكه براي انجام فريضه الهي به جا مي‌آورد، در اين صورت است كه اين نماز ستون دين خواهد بود.
آل‌هاشم با تاكيد به اينكه تمام اعضا و جوارح انسان بايد موقع نماز متوجه خداوند متعال شود، تصريح كرد: نماز بايد با خضوع و خشوع اقامه شود نه اينكه در نماز با اشاره صحبت كرد چراكه در اين صورت شايد رفع تكليف شود ولي نماز ستون ديني كه وي را از زشتي و پستي نگه مي‌دارد، نخواهد بود.
وي ادامه داد: يكي ديگر از صفات مومنان اين است كه از آن چه برايشان روزي شده، انفاق كنند و اينها مومنان حقيقي بوده و براي آنها درجاتي در نظر گرفته شده است.
نماينده ولي‌فقيه در استان ابراز كرد: ايمان مراتب و درجاتي دارد و قابل كاهش و افزايش است به طوريكه خداوند در اين آيات به صفات برجسته مومنان اشاره مي كند كه سه قسم اين موارد جنبه روحاني، معنوي و باطني داشته و دو قسم جنبه عملي و خارجي دارد.
وي افزود: سه قسم جنبه روحاني، احساس مسووليت، تكامل دين و توكل بر خدا و دو قسم ديگر ارتباط با خدا و ارتباط و پيوند با خلق خداست.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه نشانه ايمان كامل آن است كه دل مومن با ياد خدا جلا پيدا كرده و با ياد خدا از خدا بترسد، گفت: با تلاوت و يادآوري آيات الهي بر ايمان افزوده مي‌شود و اگر توكل بر خدا كنند و نماز به پا دارند و به مومنان كمك كنند، مومن واقعي خواهند بود.




نظرات کاربران