نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حجاج سفیران جمهوری اسلامی‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت فریضه حج، گفت: حجاج وقتی به این صحنه بین المللی می روند باید پیام حق، توحید و عدالت خواهی اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا عبادي نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي، شامگاه چهارشنبه در جمع زائرين حج تمتع، در مجتمع توانبخشي حضرت علي اكبر(ع) بيرجند، اظهار كرد:بر كسي پوشيده نيست كه مكتب اسلام، دين خدا، مكتب تعليم و تزكيه است.
وي با بيان اين كه شايد ما انسان ها با آنچه كه بايد باشيم، فاصله زيادي داشته باشيم، تصريح كرد: آنچه مسلم است، آن است، كه همه آموزش هاي مربي مساجد و همچنين سخنان ائمه جمعه كه براي مردم بيان مي‌‌ شود، بر اساس مسائل توحيدي باشد.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي ضمن اشاره به سفر حج، خاطرنشان كرد: حج، فريضه اي الهي اجتماعي است، چرا كه با اجراي اعمال و هدف مشترك، دل ها به يكديگر نزديك مي شوند.
حجت الاسلام عبادي از مراسم حج به عنوان نقطه اي براي ايجاد ارتباط بين جوامع اسلامي و مسلمانان ياد كرد و افزود: حج گزاران بايستي با برقراري تبادل و ارتباط بتوانند از بالاترين فضيلت اين اعمال بهره مند شوند.
وي ادامه داد: در سفر حج، افراد از سرتاسر جهان در مكه جمع مي شوند و حجاج بيت الله الحرام كه قبل از سفر حج به گفتن عبارت "اياك نعبد و اياك نستعين" مشغول بوده اند، در هنگام تشرف زبانشان به عبارت زيباي "لبيك اللهم لبيك، لبيك لا شريك لك لبيك" مزين مي شود.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي ضمن اشاره به اهميت سفر حج، تبيين‌كرد: به قدري سفر حج و زيارت بيت الله الحرام حائز اهميت است، كه بر اساس آيات و روايات، چنانچه كسي مستطيع شود، ولي حج را انجام ندهد، موقع مردن، با عناوين نصارا و يهودي خطاب مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين عبادي همچنين سفر حج را نماد عيني وحدت و همدلي مسلمانان دانست و بيان كرد: در واقع حج، بزرگترين تجمع مسلمانان و نماد اتحاد و انسجام آنان در جهان است.
وي با اشاره به وحدت و همدلي در بين كشورهاي اسلامي به عنوان يكي از نيازهاي اصلي كشور، عنوان كرد: وحدت و همدلي، رمز پيشرفت و موفقيت است و به همين دليل بايد در هر شرايطي به اين مهم توجه داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين عبادي با بيان اين كه اگر حج، به معناي صحيحش در همه جوامع مطرح بود، مسلمانان امروزه اين همه مشكل نداشتند، گفت: متاسفانه در بسياري از جوامع، حج صرفا يك حركت فيزيكي است.
وي با تاكيد بر اين كه در سفر حج، بايستي پيام عدالت و توحيد به گوش جهانيان برسد، افزود: دليل اين امر‌ آن است كه در اين سفر معنوي آنچه بيش از همه چيز حائز اهميت است، روح توحيدي است.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با تاكيد بر اين كه حجاج بايد از اين سفر معنوي نهايت استفاده را ببرند، اظهار داشت: اميدواريم كه حجاج عزيز، قدر توفيق زيارتي كه خداوند نصيب شان كرده را بدانند و خودشان را آلوده مسائل خريد و فروش و مسائل متفرقه نكنند.
حجت الاسلام والمسلمين عبادي با اشاره به اين كه حجاج ايراني نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در سرزمين وحي محسوب مي شوند، ادامه داد:همين موضوع،مسئوليت اين عزيزان را سنگين تر مي كند.
وي با بيان اين كه در حال حاضر جهان شرايط خاصي دارد و كفار و مسلمانان در بعضي ممالك دنيا با يكديگر گلاويز هستند، اذعان داشت: لازم است كه حجاج ايران با هوشياري كامل پيام اسلام و انقلاب را به گوش جهانيان برسانند و از ظرفيت هاي بسيار خوب اين سفر معنوي بهترين استفاده را ببرند.
بنابراين گزارش، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبري در خراسان جنوبي نيز در اين مراسم از اعزام ۱۹ كاروان استان به مراسم حج تمتع امسال خبر داد و گفت: از اين تعداد دو كاروان اهل سنت و ۱۷ كاروان تشيع هستند.
حجت الاسلام مجتبي اوحدي با اشاره به اينكه از اين تعداد هفت كاروان مربوط به شهرستان ها هستند، بيان كرد: در سال جاري سه كاروان از شهرستان قاين، دو كاروان فردوس، يك مورد از سرايان و يك كاروان نيز از شهرستان طبس به مراسم بزرگ حج تمتع اعزام مي شوند.
وي ادامه داد: همچنين از مجموع كاروان هاي اعزامي امسال ۱۰ كاروان اختصاص به بيرجند دارند كه بيشتر آن ها نيز ساكن شهرستان ها هستند.


| شناسه مطلب: 88671




حج تمتع بيرجند حج 97



مطالب مرتبط

نظرات کاربران